در حال بارگذاری ...
درحاشیه جشنواره سی و دوم

دیدار پنج کارگردان تئاتر کرمان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

پنج کارگردان تئاتر کرمان به همراه مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس انجمن نمایش استان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تئاتر کرمان، پنج کارگردان تئاتر کرمان به همراه مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس انجمن نمایش استان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیدار و گفتگو کردند.

مجتبی ناظمی کارگردان نمایش ای.مو.جی؛ جلیل امیری کارگردان نمایش «چاقوی دم کرده شب»؛ محمدرضا حیدری کارگردان «نمایش بوف کور»؛ آرش رضایی کارگردان نمایش «آشفتگی» و الهه سالاری کارگردان نمایش «صف دراز مورچگان» به همراه عبدالرضا قراری مدیرعامل خانه هنرمندان و  رئیس انجمن نمایش استان در این دیدار از دغدغه ها خود با محوریت تئاتر استان سخن گفتند.

جریان آموزش مناسب و تایید شده ،مشکلات تئاتر خصوصی، جریان تولید، حوزه های ارتباطی و بررسی سی و دومین جشنواره تئاتر استان کرمان از جمله مواردی بود که در این دیدار از سوی اهالی تئاتر مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به تاثیر گذاری حوزه تئاتر گفت: یکی از دغدغه های پیوسته ما در حوزه های فعالیت کاری؛ هنر تئاتر است ،زیرا به نقش أثرگذار و اهمیت این هنر فاخر در حوزه‌های اجتماعی و ارتباطی کاملاً واقف هستیم .

علیزاده در ادامه با اشاره به روند  رو به رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال های اخیر تصریح کرد: مرور فعالیت ها؛ آمار و رخدادهای سال های اخیر  نشان می دهد ، که  در حوزه تئاتر کرمان  نیز روند رو به رشدی داشته ایم.

وی ادامه داد: نمی‌توان در یک نقطه ماند، این حوزه یک جریان پیوسته برای تلاش و فعالیت است و نباید قانع باشیم و وضعیت موجود را وضعیت مطلوب بدانیم.رمز موفقیت در میدان فرهنگ و هنر پیشرفت هر روز و مداوم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت در حوزه‌های مختلف مشاورینی ندارم مگر انجمن‌های صنفی ، روسا و فعالان انجمنها فرهنگی هنری و قرانی .معتقدیم حضور و مشورت با این هنرمندان باعث ایجاد جریانی هدفمند با تمرکز بر نفع عموم جامعه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر خواهد شد.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نظرات کاربران