در حال بارگذاری ...

اولین جشنواره تئاتر کاغذی مهتاب کویر زرند برگزار می شود

اولین جشنواره تئاتر کاغذی مهتاب کویر از ۲۷ لغایت ۳۰ آذرماه با حضور هفت گروه نمایش از زرند و یک گروه میهمان از تهران در زرند برگزار می شود

محسن عزیزالهی در گفتگو با درگاه تئاتر کرمان، برگزاری جشنواره تئاتر کاغذی مهتاب کویر را رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و برگ زرین دیگری در تاریخ شهر زرند دانست و اظهار داشت: این جشنواره نام شهر زرند را بلند آوازه خواهد کرد.
وی اضافه داشت: در این جشنواره کودکان به صورت غیر مستقیم، می آموزند که می‌توانند از ابزار دم دستی و به ظاهر ساده، همچون کاغذ، مقوا، روزنامه باطله، کارتن و... آثار نمایشی بسیار زیبایی را خلق کنند و در ساخت عروسک، دکور از موادی چون کاغذ استفاده کنند.سه عنصر بازیگردانی، قصه‌گویی و طراحی از عناصر ویژه در اجرای تئاتر کاغذی به شمار می‌روند.
وی تفاوت اصلی تئاتر کاغذی با دیگر انواع تئاتر عروسکی را اجرای آن در قالب مینیاتوری و کوچک عنوان کرد و یادآور شد: تمامی عناصر اجرای تئاتر از جمله کارگردانی، دکور، نور و صدا و... در اجرای این نمایش دخیل هستند و به دلیل ویژگی خاص خود در جاهای مختلف قابل اجرا است.
دبیر برگزاری اولین جشنواره تئاتر کاغذی مهتاب کویر زرند از از حضور هفت گروه نمایش از زرند و یک گروه میهمان از تهران خبرداد و بیان داشت: این تئاتر نوعی از تئاتر عروسکی است که تمام اصول و مبانی تئاتر عروسکی در آن لحاظ شده و ویژگی اصلی آن کوچک بودن صحنه و تمامی عناصر آن و استفاده از کاغذ و مقوا به جای دکور و عروسک است.
وی با عنوان اینکه هیئت داوران این جشنواره متشکل از  استاد الن لکوک و استاد نرگس مجد از کشور فرانسه است، ادامه داد: افرادی که در این جشنواره شرکت می کنند به کار با کاغذ مسلط هستند.
جدول زمان بندی  اولین جشنواره تئاتر کاغذی مهتاب کویر بدین ترتیب اعلام می‌‌شود.
دوشنبه ۱۳ آذر
 گروه تلاشگران - ساعت ۱۵
 گروه لبخند - ساعت ۱۶
 گروه شاپرک - ساعت ۱۷
سه شنبه ۱۴ آذر
گروه نیلوفر نقره ای - ساعت ۱۵
 گروه نیلان - ساعت ۱۶
 گروه خاکستری - ساعت ۱۷




نظرات کاربران