در حال بارگذاری ...
به بهانه اجرای نمایش «حادثه شاعرانه یک مادر» در پلاتو موج نو

گفتگوی درگاه تئاتر کرمان با کارگردان نمایش «حادثه شاعرانه یک مادر»

مایش «حادثه شاعرانه یک مادر» به نویسندگی و کارگردانی پدرام شیخ مظفری از ۱۹ آذرماه در پلاتو موج نو در حال اجرا است

خودتان معرفی کنید؟

پدرام شیخ مظفری هستم. 27 سال دارم و تحصیل کرده مهندسی مکانیک هستم. از سال 87 برای اینکه بازیگر شوم وارد کلاس های بازیگری باشگاه خبرنگاران شدم ولی کم کم تمایل پیدا کردم به حوزه نمایشنامه نویسی. خوشبختانه با حمایت های حوزه هنری استان کرمان افتخار اینو داشتم با اساتیدی مثل کورش نریمانی، آقای برهانی مرند، علی رضا نادری، ناصرالله قادری، فارس باقری،فرهاد مهندس پور و جناب چرمشیر دوره های نمایشنامه نویسی رو پشت سر بگذارم 

 

درباره حادثه شاعرانه یک مادر توضیح دهید؟

نمایشنامه حادثه شاعرانه یک مادر رو حدود دوسال پیش نوشته بودم. همیشه دنبال شخصی بودم که این کار را کارگردانی کند تا اینکه سال گذشته وارد دوره یک ساله کارگردانی مکتب هزارو یک شب شدم. و زیر نظر استاد عزیز آقای فرهاد مهندسی پور در مورد کارگردانی تئاتر چیزهایی آموختم  و اوایل امسال جرئت این را پیدا کردم تا این نمایشنامه را به عنوان کارگردان به روی صحنه بیاورم.

 

درباره شیوه برگزاری جشنواره تئاتر استان کرمان نظر خود را بگویید ؟

در مورد برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تاتر استان کرمان باید بگویم که واقعا از این شیوه کمال رضایت را دارم. چون این فرصت برای تمام شرکت کننده ها چه بازیگر چه کارگردان و چه نویسنده و ... پیش امد حداقل در چندین کار دیده شوند و مورد داوری قرار بگیرند. نه اینکه مثل سال های گذشته با یه کار مورد قضاوت داورها قرار بگیرند.

 

برگزاری جشنواره ها در پیشرفت تئاتر چقدر موثر است؟

بنظرم جشنواره تئاتر باعث میشود گروه اجرایی وارد فضای نقد اصولی تری شود و این امکان را فراهم میکند که گروه های اجرایی تجربه های خودشان را  با هم به اشتراک بگذارند . اجرای عموم که تکلیفش مشخص است  ما تئاتر کار میکنیم تا جامعه خودمان  و آدمهای این جامعه را بصورت یک آینه به هم نشان بدهیم که همدیگر را متوجه کنیم که داریم با هم چکار می کنیم!

 




نظرات کاربران