در حال بارگذاری ...

«محمد حسین یزدی نژاد» پیشکسوت تئاتر استان کرمان به دیار باقی شتافت

محمد حسین یزدی نژاد تا دهه هفتاد پرچم دار روشنایی صحنه تئاتر جنوب استان کرمان بود و هنرجویان افتخارآفرین و متعهدی را به عرصه فرهنگ و هنر معرفی کرد .

به گزارش تئاتر کرمان، محمد حسین یزدی نژاد پیشکسوت تئاتر استان کرمان در به دیار باقی شتافت.

سابقه هنر تئاتر در جنوب استان کرمان یا استان کرمان جنوبی به اوایل دهه 50 هـ . ش می رسد، جایی که مرحوم قدمعلی صدفی با کارهای سیاه بازی و رو حوضی خود چراغ هنر نمایش را در شهرستان جیرفت روشن کرد .در همین سالها بود که جوانی به نام آقای محمدحسین یزدی نژاد با کارهای طنز، فعالیت نمایشی خود را آغاز کرد. وی با تشکیل اولین گروه نمایش بنام  «کتوک» و با بازیگرانی چون: حاج مهدی صدفی، حاج علی غیاثی، عزت ا... جمشیدی، احمدعلی توکلی ابراهیم گیلانی، علیرضا میرحسینی، علی ضیادی، محمود میرحسینی، مهدی کامکار، و مراد بشاکردی، محمدرضا غضنفری صدر هاشمی، محمدرضا رضاخانی، مسعود محمد رضا خانی، شهید علیرضا سعیدی، رحمت ا ... دبیر، محمد قدیری علی پردلی، افشین بهمن یار، حاج حسین قندهاری و علی مجیدی شروع به تولید و اجرای تئاتر در استان کرمان پرداخت ..
 تا دهه هفتاد پرچم دار روشنایی صحنه تئاتر جنوب استان کرمان بود و هنرجویان افتخارآفرین و متعهدی را به عرصه فرهنگ و هنر معرفی کرد .
وی نمایش های «پهلوان اکبر می میرد»و «چهار صندوق»، بهرام بیضایی
 «مرگ در پاییز» اکبر رادی
 «چشم در چشم » غلامحسین ساعدی 
«آنگاه که ماهیها سنگ شدند»، «عزمی راسخ»
 «آسیه هاشم»  را به عنوان کارگردان به روی صحنه برد 
و در نمایش های  «تشنه انتقام» غلامحسین ساعدی به عنوان بازیگر به ایفا نقش پرداخت .
انجمن هنرهایی نمایشی استان کرمان این ضایعه را به خانواده بزرگ تئاتر کرمان ، هنرمندان متعهد جنوب استان و خانواده مرحوم یزدی نژاد ،تسلیت می‌گوید .




نظرات کاربران