در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر

تفاهم نامه ساخت تماشاخانه شهرستان راور امضا شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر راور و رئیس انجمن هنرهای نمایش استان کرمان ، تفاهم نامه ساخت تماشاخانه شهرستان راور امضا شد.

به گزارش تئاتر کرمان، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر راور و رئیس انجمن هنرهای نمایش استان کرمان ، تفاهم نامه ساخت تماشاخانه شهرستان راور امضا شد.

شهرداری راور ساخت این تماشاخانه را متقبل شده است، تجهیز آن را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان انجام خواهد داد و نظارت بر ساخت مناسب و متناسب با ظرفیت های هنری از سوی انجمن نمایشی انجام می شود.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم در سخنانی گفت: استفاده از ظرفیت های موجود هر شهرستان یکی از موارد و اولویت هایی است که در برنامه های اجرایی ما قرار دارد.

وی به ساخت پلاتو در شهرستان های بم و زرند اشاره کرد و افزود: نگاه ما به پویایی هر چه بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر ، میدان دادن به تشکل های فرهنگی و هنری بخش خصوصی است که حمایت ما وارد این عرصه شده و فعالیت های گسترده ای را رقم بزنند. وی افزود: تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد که پایگاه های مردمی قوی و منسجمی هستند برای ورود  بیشتر به فعالیت های فرهنگی و هنری نیز باید مد نظر فعالان بخش فرهنگ و هنر قرار بگیرند.

مهندس اژدری فرماندار شهرستان راور نیز در این مراسم به تاثیرات کار فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت یک هنرمند با زبان هنر راحت تر و دلپذیرتر مطالب را بیان می کند . وی برای هر گونه همکاری در خصوص ساخت تماشاخانه این شهر اعلام آمادگی کرد.

رحیمی پور شهردار راور نیز گفت: که تلاش خواهیم کرد تا فضایی مناسب و استاندارد برای رونق فعالیت های تئاتر در این شهر فراهم آوریم.

عبدالرضا قراری ، رئیس انجمن هنرهای نمایش کرمان نیز ساخت تماشاخانه های کوچک را برنامه توسعه راهبردی توسعه زیرساختی فضاهای نمایشی عنوان کرد که ایده آن برای اولین بار در استان کرمان مطرح شده و هم اکنون در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی گفت: تولید یک فعالیت هنری نیاز به فضای تخصصی خودش را دارد.در پایان نیز تفاهم نامه ساخت پلاتو شهرستان راور امضا گردید.




نظرات کاربران