در حال بارگذاری ...
در تماشاخانه شهر زرند

نمایش «دن کاملیو» به روی صحنه رفت

«دن کامیلو» کشیش یکی از دهکده های ایتالیا است . کشمکش‌های او با مردم به خصوص پپونه که به تازگی به عنوان شهردار انتخاب شده واز طرف حزب کمنیستی مورد حمایت قرار میگرد و مخالف اهداف کلیسا هستند که حوادثی در این میان به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش تئاتر کرمان ، نمایش «دن کامیلو» به نویسندگی کورش نریمانی و کارگردانی ابراهیم لشکری و با بازی  محسن عزیزالهی ، ابراهیم لشکری، محمد نداف پور، محدثه حسن زاده، محمدرضا عربپور، هانیه قائم پناه و مهدی رحمانی از تاریخ ۲۰ تیر تا ۱۲ مرداد ماه در تماشاخانه شهر زرند به روی صحنه رفت.
عوامل دن کامیلو ;
  مدیر صحنه ؛ فاطمه گلستانی 
 نور ؛ زهرا پورجعفری 
افکت؛ ریحانه پورجعفری

«دن کامیلو» کشیش یکی از دهکده های ایتالیا است . کشمکش‌های او با مردم به خصوص پپونه که به تازگی به عنوان شهردار انتخاب شده واز طرف حزب کمنیستی مورد حمایت قرار میگرد و مخالف  اهداف کلیسا هستند که حوادثی در این میان به وقوع می‌پیوندد.

دن کامیلو که خود می‌بایست مرد دین و الگوی اخلاق و رفتار صحیح دینی باشد، در مواجهه با سیاسیون و مقامات دولتی پیش از آنکه به خیر و صلاح امور دینی بیندیشد، با سوء استفاده از شان و قدرت کلیسا به تقابل با ایشان برمی‌خیزد تا بتواند منافع خود را تامین کند و از این رو در مقابله با ایشان قبل از هر چیزی در اندیشه منافع خود با بی اخلاق به دنبال سودجویی و مال‌اندوزی است و البته در این میان نصایح و کمک‌های مصلحت‌اندیشانه حضرت مسیح نیز نمی‌تواند به اصلاح او کمکی کند.
گره‌ای که متن این نمایش بر پایه آن استوار شده ماجرای انجام غسل تعمید فرزند تازه به دنیا آمده پپونه شهردار است , در روزی که پپونه به عنوان شهردار انتخاب می‌شود همسرش برای او فرزندی به دنیا می‌آورد و از آنجا که یک مسیحی معتقد است پپونه را مجبور می‌سازد تا همان روز نوزاد پسرش را به کلیسا برده و نامی برایش انتخاب کند تا دن کامیلو مراسم غسل تعمید را به جای آورد.انتخاب نام استالین از سوی پپونه که یک استالینیست دوآتشه و عضو حزب کمونیست است از یک‌سو و قبول نکردن این نام از سوی دن کامیلو و سرباز زدن از انجام مراسم غسل تعمید از دیگر سو سبب می‌شود تا اختلافات قدیمی و ریشه‌دار این دو مجدداً پا گرفته و تبدیل به تسویه حساب‌های بسیار خشن گردد. 
جدال میان نماینده کلیسا و نماینده حزب سبب می‌شود که هر دو طرف تا مدتی منابع مشترک مالی و سودجویانه خود را فراموش کرده و در نهایت، زمانی مجدداً حاضر به تفاهم و نشستن بر سر یک میز و برقراری مجدد مشترکات مالی و مسائل غیراخلاقی خود باشند که مسیح در حال ترک کلیساست و کودک نیز همچنان بدون غسل تعمید مانده است .
این نمایش  تولید گروه تئاتر آرش است و تا 12 مرداد هر عصر ساعت 18:30 در تماشاخانه زرند به آدرس : زرند روبروی سینما آزادی اجرا می شود,




مطالب مرتبط

نظرات کاربران