در حال بارگذاری ...
با حضور جمعی از مسئولان

پلاک ماندگار بر سردر منزل استاد «محمد نواب زاده» نصب شد

در راستای پیگیری کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو و پاسداری از میراث ناملموس بشری و پاسداشت ارزش های فرهنگی و میراثی ایران زمین و تکریم این داشته های غیرقابل تکرار و با هدف تجلیل از خدمات استاد «محمد نواب زاده» در عرصه سینما و تئاتر دیار کریمان پلاک ماندگار بر سر درب محل سکونت ایشان نصب شد

به گزارش تئاتر کرمان، پلاک ماندگار بر سردرب خانه استاد «محمد نواب زاده» هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر استان کرمان با حضور محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ،عبدالرضا قراری رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان و شماری از اهالی فرهنگ و هنر خطه کریمان نصب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در آیین نصب این پلاک گفت: پلاک ماندگار بر سردرب خانه شخصیت های فرهنگی، هنری، علما و دانشمندانی که در یک دوره تاریخی اثر گذار بوده اند، نصب می شود.

غلامرضا فرخی با بیان اینکه در مرحله اول طرح ملی پلاک ماندگار بیش از 140 شخصیت در سراسر کشور شناسایی شده اند که 10 نفر از آنها در کرمان سکونت دارند، افزود: این طرح فارغ از دسته بندی ها و جهت گیری ها،  شاخصه ای برای حفظ سرمایه های فرهنگی ایران زمین است.

وی تصریح کرد: بر این اساس شخصیت های شاخص هر منطقه و استان که در دوره فعالیت خود مرز جدیدی در فرهنگ و هنر آن سرزمین ترسیم کرده و یا در حفظ و حراست از یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران زمین تلاش داشته اند، شناسایی و معرفی می شوند.

فرخی خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری کنوانسیون 2003 یونسکو و پاسداری از میراث ناملموس بشری و پاسداشت ارزش های فرهنگی و میراثی ایران زمین و تکریم این داشته های غیرقابل تکرار و با هدف تجلیل از خدمات استاد «محمد نواب زاده» در عرصه سینما و تئاتر دیار کریمان پلاک ماندگار بر سر درب محل سکونت ایشان نصب می شود.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: استاد «محمد نواب زاده» متولد سال 1318 در شهر کرمان است که حدود 60 سال سابقه فعالیت هنری در حوزه سینما و تئاتر دارد.

"محمدرضا علیزاده" افزود: این هنرمند کرمانی سالها در عرصه هنر سینما و تئاتر کرمان در زمینه کارگردانی، نویسندگی، بازیگری، گریم و طراحی لباس و صحنه فعالیت داشته و صدها اجرای تئاتر در داخل و خارج از استان با گروه های مختلف هنری در کارنامه خود دارد.

وی خاطرنشان کرد:  استاد «محمد نواب زاده» در کنار کارهای فرهنگی و هنری، در ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سابقه فعالیت دارد.




نظرات کاربران