در حال بارگذاری ...
اجرای تئاتر در مکانی متفاوت

«دشمن مردم» در فرهنگسرای شورا سیرجان اجرا می شود

«دشمن مردم» را ۱۴۰ سال پیش هنریک ایبسن در کشور نروژ نوشت و چند سال قبل آرتور‌ میلر نمایش‌نامه دیگری را در آمریکا از آن اقتباس کرد.

به گزارش تئاتر کرمان، تئاتر «دشمن مردم» به کارگردانی امیر‌حسین طاهری از اول مرداد در نگارخانه راز فرهنگسرای شورای شهر اجرا می‌شود. «دشمن مردم» را 140 سال پیش هنریک ایبسن در کشور نروژ نوشت و چند سال قبل آرتور‌ میلر نمایش‌نامه دیگری را در آمریکا از آن اقتباس کرد. امیر‌حسین طاهری در مورد این نمایشنامه گفت: من با استفاده از هر دو نمایشنامه، متن جدیدی را تهیه کردم و از 9 ماه قبل تمرین را با گروه نیما آغاز کردیم. طاهری در مورد داستان این نمایش گفت: مردم یک شهر بر سر دو‌راهی قرار می‌گیرند که بین ثروت حاصل از تجارت و سلامت و آینده شهر یکی را انتخاب ‌کنند. این انتخاب باعث درگیری بین مردم شهر می‌شود.

 اما چرا این نمایش در نگارخانه راز فرهنگسرا اجرا می‌شود؟ طاهری در این مورد گفت: ما فقط برای اجرای نمایش تالار فردوسی را داریم که با توجه به وضعیت آن هیچ ارجحیتی به هیچ جای دیگری ندارد. ترافیک اجراها نیز در تالار فردوسی بالا بود و ما از همان شروع تمرین کار را برای یک سالن تخت که تماشاچیان دور تا دور سالن بنشینند، طراحی کردیم. به گفته‌ی کارگردان این نمایش، بازیگران به عنوان جزیی از تماشاچیان هستند و کنار آن‌ها می‌نشینند.

در این نمایش که تا 19 مرداد هر شب ساعت 20 اجرا می‌شود، پرستش ممتازیان، افسانه ولدیانلو، امیر‌حسین چراغی‌پور، صالحه آقا‌بیگی، الهام‌الثوره خسروی، میلاد افتخاری، شاهین خواجویی‌نژاد، سعید ستوده‌نیا‌کرانی، عرشیا باسفهرجانی، آیلین طاهری، المیرا سرچمی، میثم شهاب‌الدینی، طیبه دانشفر، سجاد حیدری‌فرد، امیر‌فاضل رفعتی و حسین شهسواری بازی می‌کند. رضا مسلمی‌زاده دراماتورژ و مشاور کارگردان است و پیام قاسمی‌نژاد دستیاری کارگردان را بر‌عهده دارد.

در نمایش دشمن مردم گندم نیکو مدیر تولید، پرستش ممتازیان منشی صحنه، احسان ستوده‌نیا‌کرانی ساخت دکور، سجاد خلیل و گندم نیکو نور و صدا، جواد خواجویی طرح پوستر و بروشور، صالحه آقابیگی عکس، امیرفاضل رفعتی فیلم‌برداری و ساخت کلیپ و پوریا صادقی روابط‌عمومی کار را برعهده دارند.




نظرات کاربران