در حال بارگذاری ...
در گرمای طاقت فرسای 50 درجه

اجرای نمایش «کمدی اکتشافات» در شهرستان جیرفت

کمدی اکتشافات نوشته امید طاهری است که توسط محمد جواد سالار پور کارگردانی شد و توسط گروه تئاتر انارام به سرپرستی خانم فاطمه نعمتی در سالن شهید مداحی پور شهر جیرفت به مدت پنج روز در معرض دید تماشاگران قرار گرفت. از نکات مهم این اجرا استقبال خوب مردم در گرمای طاقت فرسای ۵۰ درجه جیرفت بود.

 به گزارش تئاتر کرمان؛ کمدی اکتشافات نوشته  امید طاهری است که توسط محمد جواد سالار پور  کارگردانی شد و توسط گروه تئاتر انارام به سرپرستی خانم فاطمه نعمتی در سالن شهید مداحی پور شهر جیرفت به مدت پنج روز در معرض دید تماشاگران قرار گرفت. از نکات مهم این اجرا استقبال خوب مردم در گرمای طاقت فرسای 50 درجه جیرفت بود.

 کمدی اکتشافات  نوشته هنرمند تئاتر کرمان امید طاهری است که به گفته ایشان تا به حال نزدیک به 60 گروه مختلف آن را به صحنه برده‌اند . امسال نیز هنرمندان گروه انارام جیرفت این نمایش را تمرین و به مدت 5 شب در سالن شهید مداحی‌پور به اجرای عموم گذاشتند. استقبال نسبتا خوبی از نمایش شد که همین موضوع باعث شد کارگردان در فکر اجرای نمایش در سایر شهرستان‌ها باشد.

کمدی اکتشافات نمایش کمدی است در رابطه با کشف قاره امریکا  که کرستف کلمب با کشتی خود راهی دریاهای دور دست می شود . در این راه به غیر از خدمه کشتی پدر روحانی نیز با انها همسفر است که در مسیر فردی بنام امریگو به انها ملحق می شود و در پایان با شام اخری باعث مرگ کریستف و خدمه کشتی شده و خود امریکا را کشف می‌کند.

در این نمایش شاهد کشتی کریستف کلمب دریا نورد و کاشف مشهور هستیم که با خدمه و ملوانان و سایر افراد کشتی به دل دریا زده و به دنبال کشف سرزمین های ناشناخته می‌روند. در ادامه امریگو که فردی شیاد و راهزن است به ترفندی به کشتی راه پیدا کرده و در پایان از بی خبری کلمب و سود جویی پدر مقدس استفاده کرده و با همدستی اشپز کشتی  کاپیتان و پدر روحانی و سایر ملوانان و خدمه را به قتل رسانده و کشتی را به سوی قاره تازه کشف شده امریکا برده و نام خود را برروی قاره جدید گذاشته و بدین طریق اره امریکا کشف می شود. متن قوی با بازی قابل قبول بازیگران باعث شده تا تماشاچی از زاویه طنز و کمدی با بسیاری از حقایق واقعی دنیای امروزی آشنا گردد.




نظرات کاربران