در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه تخصصی سی‌امین جشنواره تئاتر استان کرمان

نتایج بررسی و انتخاب آثار متقاضی در سی امین جشنواره تئاتر استان کرمان اعلام شد

تلاش برگزار کنندگان جشنواره تئاتر استان کرمان بر این است تا ضمن معرفی آثاری که شانس حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را داشته باشند، در سطح استان، به ظرفیت های موجود نیز توجه نشان دهد و امکان شرکت و کسب تجربه برای گروه های مختلف در شهرهای مختلف استان را نیز فراهم کند

به گزارش تئاتر کرمان،  نتایج بررسی و انتخاب آثار متقاضی در سی امین جشنواره تئاتر استان کرمان-سال ۹۷ اعلام شد.

تئاتر استان کرمان مدتهاست توجه خود را معطوف به اجراهای همگانی کرده و از آسیب جشنواره زدگی تا حدود زیادی خود را رها کرده است . اکنون اغلب گروه های نمایشی استان، تولیدات خود را در شهر خود روی صحنه می برند و حضور یا عدم حضور در جشنواره ها؛ نمی تواند مانع ارتباط آنها با مخاطبانشان باشد.

این امر، حاصل یک رشد اندیشه ای در رابطه با کارکرد تئاتر و حوزه ارتباطی آن می باشد.

با این وجود، جشنواره ها به نوعی ویترین فعالیت های یک ساله ی گروه های نمایشی هستند. فرصتی برای تعامل گروه ها با یکدیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آثار و معرفی ظرفیت های تئاتر استان به نهادهای فرهنگی و همچنین به بدنه تئاتر کشور است.

بدیهی است که گاهی ملاک های حضور یک اثر در جشنواره، با ملاک های تولید و اجرای همگانی آثار ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. این یک امر بدیهی است و در بزرگترین جشنواره های دنیا نیز وجود دارد.

تلاش برگزار کنندگان جشنواره تئاتر استان کرمان بر این است تا ضمن معرفی آثاری که شانس حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را داشته باشند، در سطح استان، به ظرفیت های موجود نیز توجه نشان دهد و امکان شرکت و کسب تجربه برای گروه های مختلف در شهرهای مختلف استان را نیز فراهم کند.

ممکن است از میان این هشت اثر معرفی شده به جشنواره استانی، یک یا دو اثر به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابد. این بدان معنا نیست که آثار دیگر فاقد ارزش هستند.

همانطور که پذیرش هشت اثر از میان هفده اثر متقاضی حضور در جشنواره استانی، بدان معنا نیست که آن نُه اثر دیگر فاقد ارزش هستند.

 

آثار برگزیده بدون در نظر گرفتن اولویت و ارزش گذاری کیفی به ترتیب حروف الفبا در ذیل اعلام میگردد:

 

۱-دختر ایرونی / به کارگردانی جواد خواجویی از سیرجان

۲-دن کامیلو / به کارگردانی بهروز توحیدی از بم

۳-رکوئیم / به کارگردانی ابراهیم عرب نژاد از کرمان

۴-زنان مهتابی / به کارگردانی حمید سجادی از رفسنجان

۵-صحنه / به کارگردانی حسین ابوترابی از انار

۶-کارنامه بندار بیدخش / به کارگردانی مجتبی میرحسینی از کرمان

۷-لالایی بر زمین سوخته / به کارگردانی صابر سلطان احمدی از سیرجان

۸-همه چیز میگذرد تو نمیگذری / به کارگردانی محمدرضا حیدری از کرمان

 




نظرات کاربران