در حال بارگذاری ...

نشست گفتمان هنر عاشورایی در شهرستان زرند برگزار شد

نشست گفتمان هنر عاشورایی با موضوعات فلسفه عاشورا و رسالت هنر، و بررسی نمادها و نشانه های عاشورایی از دیدگاه هنر با حضور جمعی از هنرمندان و فرهیختگان این عرصه برگزار شد

به گزارش تئاتر کرمان، نشست گفتمان هنر عاشورایی با موضوعات فلسفه عاشورا و رسالت هنر، و بررسی نمادها و نشانه های عاشورایی از دیدگاه هنر با حضور  جمعی از هنرمندان و فرهیختگان این عرصه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: برگزاری اینگونه نشست‌ها و هم اندیشی‌ها اتفاق خوبی است که باعث پیشرفت هنر عاشورایی می شود. وی بحث‌های گفتمانی را متعدد و متفاوت دانست و افزود: ما امروزه باید به هنرمندان بیشتر بها بدهیم و بگذاریم آن‌ها در زمینه‌هایی مانند  امام حسین (ع) و عاشورا ورود کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وقتی هنرمندان ما در زمینه محتوایی کار می‌کنند بسیار تاثیرگذار است و از طرفی آنچه در جامعه رایج است، بر به وجود آمدن آثار هنری هنرمندان نیز تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه زرند نیز در این نشست گفت: راه سیدالشهدا (ع) راه ماندگاری است، و یکی از وظایف مؤمنین مبارزه با ظلم و ستم است. وی با اعلام اینکه گفتگو و سخنرانی یکی از راه‌های آشنایی بیشتر با اهلبیت (ع) است، افزود: شاعران امروزه باید در زمینه‌های عاشورایی شعر بگویند تا با هنر خود، عاشورا را ماندگار نگه دارند.

امام جمعه زرند گفت: یکی از خوبی‌های اهل بیت (ع) انفاق آن‌ها است و اگر در راستای همین انفاق امروزه فیلم‌هایی توسط هنرمندان ساخته شود حقوق بشر از نگاه اسلام و اهمیت و بزرگی عاشورا در جهان دیده خواهد شد.

در این نشست  حاضرین نقطه نظرات خود را در  اهمیت و نقش هنر در گسترش و نمایش بزرگی حادثه عاشورا ارائه و به بحث و تبادل نظر پرداختند.




نظرات کاربران