در حال بارگذاری ...

هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی و هنری کنگره بزرگداشت ٦٥٠٠ شهید استان کرمان برگزار شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کنگره ، نماینده ستاد در کمیته های فرهنگی و هنری و رئیس سازمان بسیج هنرمندان، معاونان و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی کنگره بزرگداشت ٦٥٠٠ شهید استان کرمان برگزار شد

به گزارش تئاتر کرمان، هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی و هنری کنگره بزرگداشت ٦٥٠٠ شهید استان کرمان برگزار شد

در این جلسه محمدرضا علیزاده، رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره بزرگداشت در سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یادواره شهدا گفت: کنگره بزرگداشت ٦٥٠٠ شهید استان کرمان ادای دین کوچکی است در مقابل مردانی که در راه پاسداری از این آرمان و خاک وطن تا پای جان ایستادند و از این راه از بذل جان خویش دریغ نکرند.

وی تصریح کرد: برنامه های کمیته فرهنگی و هنری این ستاد باید با هوشمندی، توجه به نسل سوم و چهارم انقلاب، بازگویی اندیشه شهدا در قالب های هنری و فرهنگی برگزار شود.

علیزاده گفت: بازگویی حقایق و مظلومیت ما در دوران دفاع مقدس بهترین راه برای شناخت رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، شهدای این سرزمین است .

در این جلسه سرهنگ کاظمی، رئیس ستاد کنگره ٦٥٠٠ شهید استان کرمان گفت: هر چه الان و پس از ٤٠ سال از گذشت انقلاب اسلامی به عنوان یک ذخیره داریم به همان دستاوردهای دهه اول انقلاب بر می گردد.

وی توضیح داد: دهه اول انقلاب اسلامی، سخت ترین سال های انقلاب بود. کشوری که تازه انقلاب کرده و با تحریم و تهدید روبرو است، با جنگی ناخواسته مواجه می شود ، با این وجود آن دوران، دوران افتخار آمیزی است، زیرا کسانی بودند و رفتاری نشان دادند که رفتار و منش آنها باعث افتخار و سربلندی امروز ماست و آن شهدا هستند که مسیر ایثار را تا انتها رفتند.

کاظمی ادامه داد: اخلاص ، ایثار و مقاومت سه کلمه ای است که به عنوان راهبرد اصلی شهدا مدنظر است.

رئیس ستاد کنگره شهدای کرمان در بخش دیگری از سخنانش کفت: در حال حاضر دشمنان از جبهه فرهنگی و جبهه اقتصادی در حال تهاجم به کشور هستند و هر چه در توان دارند، خرج می کنند، در این شرایط باید راه شهدا را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: با برپایی این کنگره می خواهیم به نوعی فرهنگ ، سیره، اخلاق و رفتار شهدا را دوباره در جامعه احیا کنیم و پر رنگ نمائیم.

در این جلسه همچنین رئیس سازمان بسیج هنرمندان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات پیش بینی شده این نهاد جهت اجرا ارائه کرد، بر این اساس تهیه یک آلبوم موسیقی با محوریت موضوع کنگره ، تهیه فیلم، تولید نمایش های خیابانی و کتاب و وصیتنامه شهدا از جمله این برنامه هاست.

محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی دفاع مقدس ، عکس، مجسمه، طراحی، نقاشی و تئاتر دفاع مقدس خبر داد.

وفایی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از برگزاری نمایشگاه بزرگ ناشران دفاع مقدس در کرمان و برگزاری شب های شعر و خاطره و جلسات نقد و بررسی کتاب های دفاع مقدس خبر داد.

ملکی، رئیس حوزه هنری کرمان نیز در سخنانی علاوه بر ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این زمینه از تهیه بازی اندرویدی تهیه نمایش صحنه ای برای اجلاسیه شهدا و چندین تالیف در حوزه شهدا را از جمله برنامه های مرتبط بر شمرد.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

مصطفی درویش گوهری٭، تقریباً بیش از سه سال است که جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار نشده است. جشنواره‌ای که مهم‌ترین محفل دانشجویان تئاتری برای نمایش و به آزمایش گذاشتن ایده‌ها و دیدگاهشان نسبت به ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

نظرات کاربران