در حال بارگذاری ...
با حضور رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان :

جلسه هم اندیشی هنرمندان، صاحب نظران فرهنگی و مسئولان برگزار شد

جلسه هم اندیشی هنرمندان و صاحب نظران فرهنگی با عنوان «هنر استان کرمان در ایینه نقد و نظر» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،فرمانده سپاه ثارالله ، رئیس صدا و سیما ،شهردار کرمان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان برگزار شد.

به گزارش تئاتر کرمان، جلسه هم اندیشی هنرمندان و صاحب نظران فرهنگی با عنوان «هنر استان کرمان در ایینه نقد و نظر» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،فرمانده سپاه ثارالله ، رئیس صدا و سیما ،شهردار کرمان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان برگزار شد.

در این نشست  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بعد از ۴۰ سال که  از  انقلاب اسلامی می گذرد در زمینه فرهنگی و هنری باید کار بیشتر انجام شود؛  در برخی زمینه ها و به ویژه منویات مقام معظم رهبری ان چنان که شاید و باید کار مناسب انجام نشده است .

علیزاده  افزود:  طی این سال ها ما شاهد کم لطفی و عدم وفای به عهد از طرف سازمان های مختلف زیاد بوده ایم و  این  باعث شده که افراد زیادی  از هنر زده شوند؛ لذا  برای جلوگیری از چنین مشکلاتی پیشنهاد می‌کنیم مسئولان سازمان هایی که  در این جلسه حضور دارند؛ یک نماینده باسواد از قشر خود را با نماینده ای از هنرمندان دیگر به بحث و هم فکری سوق دهند.

رئیس صدا و سیما مرکز کرمان گفت: در دنیای پر تهاجم رسانه ای نقش و فعالیت تلویزیون  خیلی گسترده است.

وی افزود:با توجه به پهناور بودن استان احتمالا مشکلاتی داریم ولی با این وجود اگر برنامه ای بر خلاف سیاست‌های کلی نظام نباشد ما اطلاع رسانی را از طریق زیر نویس تلویزیون عهده دار می‌شویم؛ صدا و سیما در حد توان برای هنرمندان کار کرده ولی باز هم جای کار دارد.

شهردار کرمان  نیز گفت:طبق فرمایشات رهبری بهترین زبان انتقال مفاهیم،  زبان هنر است؛ هنر در دو زمینه حائز اهمیت است، هنرمند با هنر خود، هم خود و هم دیگران را می‌تواند به تعالی برساند.

عالم زاده افزود:تمامی افرادی که در حوزه هنری فعالیت می‌کنند از تخفیف صفر تا ۳۰ درصدی عوارضی برخوردار می‌شوند و موسسات قرآنی معاف هستند؛ مردم باید از هنرمندان با حضور در تئاترها و اجرای موسیقی ها حمایت کنند.

در این جلسه عبدالرضا قراری رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان نیز به نمایندگی از هنرمندان تئاتر به بیان دغدغه ها و مشکلات اهالی تئاتر پرداخت .




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

نظرات کاربران