گروه انتخاب برگزیدگان جشنواره هاى استانى چهارده نمایش را برگزیدند.
به گزارش تئاتر کرمان، گروه انتخاب جشنواره هاى استانى متشکل از سهراب سلیمى، افشین خورشید باخترى و محسن علیخانى، پس از تماشای اکثر آثار به صورت زنده و بازبینی برخی از آثاربه صورت فایل تصویری ، شصت و سه نمایش برگزیده از سی و چهار جشنواره ی تئاتر استانی، چهارده اثر را براى حضور در بخش تئاتر فجر استانی برگزیدند که نمایش «همه چیز میگذرد، تو نمیگذری» به کارگردانی محمد رضا حیدری از کرمان نیز در این بخش حضور دارد .
۱- " اسماعیل" به کارگردانی سینا شفیعی از کرج
۲- "آنتیگونه" به کارگردانی افق ایرجی از اراک
۳- "اوسنه"به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک
۴- " خواجه عطا" به کارگردانی حسین غلامشاهی از میناب
۵- "خدمتکار"به کارگردانی شهرام پورعسگر از آبادان
۶- " ده هزار و یک شب" به کارگردانی مریم طرفی از آبادان
۷- "خانه" به کارگردانی سینا علی پور از بابلسر
۸- " زل زدن با دوربین شکاری به تاریخ" به کارگردانی صابر محمدی از گچساران
۹- " دوک" به کارگردانی مسلم نارکی از گچساران
۱۰- "زندمان" به کارگردانی نصیر برهان زهی از ایرانشهر
۱۱- "فخرالزمان" به کارگردانی عادل ابراهیمنیا از اردبیل.
۱۲-" گذشتن از گذشتهای که نمیگذرد" به کارگردانی ابوالفضل فرهادی از شیراز
۱۳- "مرجن" به کارگردانی رسول اونق و شهرام ایری از بندر ترکمن
۱۴- " همه چیز میگذرد، تو نمیگذری" به کارگردانی محمدرضا حیدری از کرمان
گفتنى است سى و هفتمین جشنواره ی بین المللى تئاتر فجر با دبیرى نادر برهانى مرند از ۲۲ بهمن تا ۴اسفند ماه برگزار خواهد شد.
مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها بهواسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...
در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده میشد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.
مصطفی درویش گوهری٭، وجدی معود از جمله نویسندگانی است که بهواسطه توجهش به مسائل اجتماعی که در خاورمیانه؛ خاصترین پهنه جغرافیایی پس از جنگ جهانی دوم، روایت میشوند همواره موردتوجه قرار گرفته ...
یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی میکنم. توصیف او از تئاتر صومعهای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...