در حال بارگذاری ...
هنرمند کرمانی در گفتگو با تئاتر کرمان:

در روز تولد مارسل مارسو اجرایی ویژه در پاریس خواهم داشت

حامد نصرآبادیان در تازه ترین فعالیت خود در فستیوال نوروزی ایرانیان در پاریس چندین برنامه هنری اجرا خواهد کرد

نصرآبادیان در گفت و گو با کرمان تئاتر گفت: به دعوت انجمن بم فرانسه برای یک فستیوال نوروزی به فرانسه دعوت شدم تا برنامه هایی شامل سه بخش را درپاریس اجرا کنم. این برنامه ها شامل یک نمایشگاه عکاسی، اجرای نمایش بی کلام با نام نغمه های صلح با مضمون صلح و برگزاری کارگاه حرکات فولکلور و حرکات مایم خواهد بود .

وی افزود: این فستیوال از 25 اسفند تا 6فروردین  برگزار می شود که ماهیت کلی نمایشگاه عکس به ابنیه تاریخی و معماری ایران مربوط است، در بخش کارگاه نیز حرکات آیینی ایرانی که بیشتر برگرفته از حرکات محلی است را خواهم داشت که نتیجه آن تلفیقی بین شرق و غرب است. در بخش پرفورمنس هم یک نمایش بی کلام تک نفره با نام نغمه های صلح را اجرا خواهم کرد که براساس قطعه ای از لوریس چاکناواریان کرئو گرافی  شده.

استاد امایی دانشگاه تهران با توضیح جزئیات این برنامه افزود: نمایشگاه عکس از 20 مارچ شروع می شود. اجرای پرفورمنس در روزهای 23و24 مارچ است و کارگاه قبل از نمایشگاه عکس به صورت سه روزه در پاریس برگزار خواهد شد.

نصرآبادیان افزود: یکی از اتفاقات جالب اجرای من همزمانی این برنامه با سالروز تولد مارسل مارسو استاد به نام و جهانی فرانسوی مایم در 22 مارچ است. با توجه به این همزمانی به احتمال زیاد قطعه ای را با یاد ایشان در این برنامه به عنوان نماینده ایران اجرا خواهم کرد.

وی افزود: تلفیق شرق و غرب با استفاده از حرکات پانتومیم و حرکات آیینی ایرانی فرم کلی پرفورمنس و کارگاه من را تشکیل می دهد.

نصرآبادیان با اشاره به موضوعیت نمایشی که اجرا خواهد کرد گفت: مسئله ای که امروز دامن گیر همگان است خشونت گسترده بین آدمهاست، از همسایگان گرفته تا محله ها و شهرها و کشورها با یکدیگر رفتاری خشونت آمیز دارند. همانطور که میدانید فرانسه هم از این درگیری ها مستثنی نیست. به عنوان نماینده ای از ایران و عضو گروه سربازان صلح همواره دغدغه من ایجاد صلح و رفاقت بوده است چون وامدار پانتومیم هستم و این هنر وامدار مارسو است و مارسو هم وامدار مستر بیپ است. مستر بیپ شخصیت مهربان و صلح جویی است که روی کلاه خود گلی دارد و همواره مهربانی و لبخند را هدیه می دهد.

موسس گروه سربازان صلح با اشاره به پیشینه گروهش افزود: ابتدای راه اندازی گروه سربازان صلح با نمایش دل من خواب پروانه شدن می بیند بود که ما این نمایش را در تالار وحدت اجرا کردیم و تا کنون نیز موضوعیت اکثر آثار این گروه صلح بوده است.

وی با اشاره نحوه دعوت شدن به این فستیوال گفت: نوع ارتباط من با این رویداد فرهنگی بسیار جالب بود. من به علت اینکه پدرم نظامی بود، در شهر کرمان زندگی می‌کردیم، 8 یا 9 سال بیشتر نداشتم، در یک روز تابستانی سوار بر سه چرخه ام مشغول گشت و گذار بودم. سر کوچه سر کوچه ما مغازه عکاسی بود درمیان این گردش تابستانه جلو عکاسی ایستادم و از عکاس خواستم از من عکسی بگیرد، آن عکاس هم عکسم را گرفت.

سال بعد من آن عکس را در صفحه اینستاگرام خودم گذاشتم و آن عکاس به صورت اتفاقی با دیدن عکسش مرا شناخت. بیشتر که از احوالت هم جویا شدیم ایشان –آقای حسین لطفعلی زاده- به عنوان دبیر این فستیوال از من دعوت کردند تا در این رخداد حضور داشته باشم. این عکس باعث شد ما یکدیگر پیدا را پیداکنیم. ما یکبار در سال 80 با 81 یکدیگر را ملاقات کردیم و حالا در سال 98 بعد از 17 سال به بهانه رخدادی فرهنگی، این ملاقات صورت می‌گیرد.




مطالب مرتبط

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نظرات کاربران