در حال بارگذاری ...
حامد نصر آبادیان در پاریس:

ادای دین به بزرگ‌ مرد پانتومیم جهان

حامد نصرآبادیان در تازه ترین فعالیت خود در فستیوال نوروزی ایرانیان در پاریس چندین برنامه هنری اجرا می کند

به گزارش تئاتر کرمان، «حامدنصرآبادیان» هنرمند و بازیگر کرمانی  در تازه ترین فعالیت خود در فستیوال نوروزی ایرانیان در پاریس چندین برنامه هنری اجرا می کند.

وی که به دعوت انجمن بم فرانسه برای یک فستیوال نوروزی به فرانسه دعوت شده درباره برنامه های اجرایی خود گفت :

 برنامه هایی شامل سه بخش را درپاریس اجرا می کنم. این برنامه ها شامل یک نمایشگاه عکاسی، اجرای نمایش بی کلام با نام نغمه های صلح با مضمون صلح و برگزاری کارگاه حرکات فولکلور و حرکات مایم خواهد بود .

وی افزود: این فستیوال از 25 اسفند تا 6فروردین  برگزار می شود که ماهیت کلی نمایشگاه عکس به ابنیه تاریخی و معماری ایران مربوط است، در بخش کارگاه نیز حرکات آیینی ایرانی که بیشتر برگرفته از حرکات محلی است را خواهم داشت که نتیجه آن تلفیقی بین شرق و غرب است. در بخش پرفورمنس هم یک نمایش بی کلام تک نفره با نام نغمه های صلح را اجرا خواهم کرد که براساس قطعه ای از لوریس چاکناواریان کرئو گرافی  شده.

«حامد نصرآبادیان»  به نمایندگی از بازیگران پانتومیم ایران  به  بزرگ‌ مرد پانتومیم جهان « مارسل مارسو» در ساعات اول روز نخست سفر به فستیوال پاریس ادای دین کرد .

«نصرآبادیان »گفت: هر کس فرانسه را با نمادی می شناسد و سراغش می رود .من‌ فرانسه را با « مارسل مارسو»  می شناسم




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران