در حال بارگذاری ...
پیام استاندارکرمان به جشنواره تئاتر سردار آسمانی

فرهنگ و هنر برای شهید سلیمانی بسیار مهم بود

استاندارکرمان در پیامی به مناسبت جسنواره تئاتر سردار آسمانی، با مهم خواندن جایگاه هنرهای نمایشی، هنر را رساترین زبان انتقال مفاهیم مکتب شهید سردار سلیمانی دانست

به گزارش تئاتر کرمان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، در متن پیام علی زینی‌وند آمده است: هنر، قوی‌ترین و رساترین زبان و شیوه در انتقال مفاهیم ناب فرهنگ ایثار و شهادت و به‌ویژه اندیشه‌های سردار دل‌ها است که در دل همه‌ی آزادگان جهان جای دارد و نماد مقاومت، مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی است.

در ادامه‌ی این پیام آمده است: «هنرهای نمایشی می‌توانند نقش مهمی در گفتمان‌سازی مکتب شهید سلیمانی در سطح ملی و بین‌المللی ایفا کنند و از این جهت، کرمان جایگاه و مسئولیتی سترگ دارد و باید به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ایشان به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه نگاه کرد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های موثر ترویج مکتب شهید سلیمانی، این است که مفاهیم و مضامین مکتب سردار آسمانی، به زبان هنر روایت شوند. بر همین مبنا، استان کرمان به عنوان موطن و زادگاه این شهید والامقام، رسالت مضاعفی را بر دوش خود احساس می‌نمود، از این رو جامعه‌ی هنری استان در کنار همه‌ی فعالیت‌ها و برنامه‌های بزرگ و تاثیرگذار دیگر به تدوین یک برنامه‌ی شاخص و ملی در عرصه‌ی هنرهای نمایشی پرداخت که هنرمندان حول محور این شخصیت ارزشمند و نماد مقتدر فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی گرد هم آمده و در ایفای مسئولیت اجتماعی خود نقش‌آفرینی داشته باشند.

در ادامه‌ی این پیام آمده است: گفتمان مقاومت از نظر شهید سلیمانی، حفاظت و حراست از منافع ملی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بود که در این میان نقش هنر و هنرمندان و آثار هنری را بسیار مهم می‌دانست، چه آن موقع که تبلیغات و واحد رسانه را در لشکر ثارالله تقویت نمود و چه اینکه بعد از پایان جنگ، ستاد جمع‌آوری خاطرات جبهه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و کنگره بزرگداشت شهدای دفاع مقدس را پایه‌گذاری کرد و نسبت به تأسیس اولین موزه دفاع مقدس در کرمان اقدام نمود . فرهنگ و هنر برای شهید سلیمانی بسیار مهم بود و ادبیات، هنر نمایش و سینما را ابزاری مهم برای مقابله با دشمن می‌دانست و همواره رابطه‌ای نزدیک با هنرمندان داشت. اکنون در آستانه‌ی اولین سالگرد شهادت این شهید والامقام امیدوارم رویداد بزرگ تئاتر سردار آسمانی بتواند در جهت تشویق هنرمندان کشور و جریان‌سازی به تولید آثار نمایشی پرمحتوا و باکیفیت، موثر باشد و از این رهگذر توفیق تکریم مقام و منزلت سردار جبهه مقاومت، این عارف شهید و وارسته میسر گردد. بی‌تردید وصیتنامه‌ی کامل و شگرف شهید عزیز، حاج قاسم سلیمانی بار این رسالت را صرف نظر از ایفای وظایف و مسئولیت‌های پایان‌ناپذیر و خاص در این راه، سنگین‌تر می‌نماید. اینجانب با تقدیر از همه‌ی دست‌اندرکاران و هنرمندان فعال در این عرصه برای این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران