در حال بارگذاری ...
مهدی حشمتی دبیر جشنواره عنوان کرد

آیین پایانی دومین جشنواره «مجری شو» برگزار شد

«مهدی حشمتی» دبیر برگزاری دومین جشنواره «مجری شو» با اشاره به این که آیین پایانی این جشنواره ۱۵ مرداد از ساعت ۱۹ در خانه باغ وزیری به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش تئاتر کرمان، آیین پایانی دومین جشنواره «مجری شو» برگزار شد.

وضعیت سخت کرونا و از طرفی شرایط ناگوار اقتصادی کارهای فرهنگی هنری را به حداقل ممکن رسانده است. با این حال هنوز هستند کسانی که دغدغه کار فرهنگی دارند و در همین شرایط سخت فعالیت می‌کنند.

یکی از این کارهای ارزشمند جشنواره‌ای به نام «مجری‌ شو» است که قرار است اختتامیه دومین دوره آن پس از حدود یک سال و نیم تاخیر برگزار شود. جشنواره‌ای که توسط آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی صحنه و موسسه فرهنگی هنری شهید حشمتی پایه ریزی شده است.

«مهدی حشمتی» مدیر آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی صحنه و دبیر برگزاری دومین جشنواره «مجری شو» در خصوص این جشنواره می‌گوید: همیشه بعد از اتمام دوره‌های آموزشی یک آموزشگاه، هنرجو باید منتظر بماند تا زمینه کار و تجربه برای او پیش بیاید؛ ما از روز اولی که کار آموزش رشته‌های فرهنگی و هنری به خصوص اجرا را شروع کردیم به دنبال راهی برای این ایراد بودیم.

او ادامه داد: برای هنرجوهای رشته اجرا که یازدهمین دوره‌ آن را پشت سر می‌گذاریم؛ جشنواره‌ای به نام «مجری شو» طراحی کردیم؛ به این صورت که هنرجوهایی که دوره‌ آموزشی اجرا را به اتمام می‌رسانند فیلمی از اجرای خود می‌گیرند و برای آموزشگاه می‌فرستند.

مهدی حشمتی افزود: آموزشگاه این فیلم‌ها را در اختیار ۴۰ هنرمند مطرح رشته‌های مختلف قرار می‌دهد؛ این هنرمندان آثار هنرجوها را ارزیابی کرده و امتیاز می‌دهند؛ کسانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند در روز نهایی تحت عنوان اختتامیه جشنواره به صورت زنده اجرا می‌کنند و سه نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب می‌شود.

«مجری شو» آزمونی جدی برای هنرجویان اجرا

دبیر برگزاری دومین جشنواره مجری شو در خصوص فایده این جشنواره گفت: یکی از فواید جشنوار این است که هنرجوها در یک آزمون جدی قرار می‌گیرند و ۴۰ هنرمند رشته‌های مختلف به کار آن‌ها نظر می‌دهند.

او ادامه داد: ضمن این که قطعا در روند برگزاری جشنواره ارتباط‌هایی شکل گرفته و خیلی از آن‌ها به کار گرفته می‌شوند.

مهدی حشمتی با اشاره به این که نفرات برتر دوره اول «مصطفی حجتی»، «علی مختارآبادی» و «صادق امیری» الان در چرخه اجرا حضور دارند تاکید کرد: کسانی که به فینال می‌رسند بعد از جشنواره وارد فضای حرفه‌ای اجرا می‌شوند؛ همانطور که برای سه برگزیده دوره اول این اتفاق افتاد.

به گفته دبیر جشنواره مجری شو، زهرا استاد نارویی، هاشم جمهری، منصور محمد حسنی، صمد قربان نژاد، وحید یوسف زاده و محمد حشمتی داوران آیین پایانی دومین جشنواره مجری شو هستند که جمعه پانزدهم مرداد ماه ساعت ۱۹ در خانه باغ وزیری برگزار می‌شود.

مجری خوب به صدا و چهره نیست

مدیر آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی صحنه در خصوص ویژگی‌های یک مجری خوب گفت: مجری خوب حتما قرار نیست چهره و صدای خوبی داشت باشد؛ به اعتقاد من مجری خوب کسی است که سواد خوبی داشته باشد.

او در جواب این که مجری گری استعداد است یا آموزش توضیح داد: قطعا آموزش تاثیر زیادی در مجری گری دارد؛ همانطور که در بقیه رشته‌های هنری تکنیک یاد می‌گیریم اینجا هم نیاز به یادگیری تکنیک‌های فن بیان، سخنوری، ژانرهای مختلف اجرای صحنه و تلویزیونی، خبری خوانی، شعر خوانی، شناخت مخاطب و شناخت رسانه وجود دارد.

مهدی حشمتی تاکید کرد: آموزش در اجرا بی تاثیر نیست و می‌تواند به کسانی که علاقه، مطالعه و سواد دارند کمک کند تبدیل به یک مجری خوب شوند؛ در ملاک‌های بعدی صدا و چهره خوب به کمک آن‌ها می‌آید.

آسیب جدی کرونا و حمایتی که نبود

دبیر برگزاری دومین جشنواره مجری شو گفت: فیلم‌های این دوره جشنواره را یک سال قبل هنرجویان فرستادند اما به دلیل شرایط کرونا فرصت برگزاری آن فراهم نشد؛ در حال حاضر نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او در خصوص تاثیر کرونا در کار آموزشگاه‌های آزاد هنری عنوان کرد: کرونا همانطور که روی همه مشاغل و حوزه‌ها تاثیر گذاشت، روی آموزشگاه‌های هنری هم تاثیرگذار بود و این حوزه خیلی آسیب دیده است.

مهدی حشمتی ادامه داد: آموزش هنر اولویت چندم خانواده‌هاست، خانوداه‌ها در اولویت اولشان که اقتصاد است مشکل داشته و برای هنر برنامه‌ای ندارد، شرایط کرونایی به شدت به آموزشگاه‌ها لطمه زد.

او با گلایه از عدم رسیدگی به بخش فرهنگی و هنری در دوران کرونا گفت: دریغ از یک کمک هزینه یا حمایت و چیزی که التیام زخم‌های ما باشد؛ ما به شدت ‌آسیب دیدیم و جشنواره دو سال به دلیل کرونا عقب افتاد.

برگزاری جشنواره با دست خالی| بودجه‌های فرهنگی هنری شهر کجا صرف می‌شود؟

این هنرمند باسابقه کرمانی با انتقاد به هزینه‌ کرد بودجه‌‌های فرهنگی کرمان گفت: دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها باید بودجه‌های فرهنگی هنری را صرف فرهنگ و هنر این شهر کنند؛ نه شهرهای دیگر.

او ادامه داد: شاید ما آدم‌های مطالبه‌گیری نیستیم وگرنه باید از فلان مسئول سوال کرد که عایدی جشنواره‌ای که با عنوان بین المللی برگزار و یک میلیارد پول در آن خرج شده برای کرمان چه بوده است؟

مهدی حشمتی افزود: به ما که جشنواره‌ای را با دست خالی و توسط یک موسسه خصوصی برگزار می‌کنیم؛ اگرارگان‌هایی مثل ارشاد، شهرداری، حوزه هنری و … کمک نکنند پس چه کسی باید کمک کند؟

دبیر برگزاری دومین جشنواره «مجری شو» گفت: خیلی بی انصافی است که در خواب مطلق مسئولان فرهنگی و هنری دارد یک جشنواره با بازدهی و خروجی بسیار بالا برگزار می‌شود و سوال اینجاست بودجه‌های فرهنگی هنری در این شهر صرف چه چیزی می‌شود؟




مطالب مرتبط

نظرات کاربران