در حال بارگذاری ...

«آرش» در سینما شهر تماشای کرمان روی صحنه رفت

مادرم زمین! این تیر آرش است، که آرش مردی رمه‌دار بود، و مهر به او دلی آتشین داده بود. و او تا بود هرگز کمان نداشت، و تیری رها نکرد. نه موری آزرد، نه دامی آراست. او از آنان بود که نان‌شان در گرو باد است. آرش کیست؟ که این پگاه بی‌نام بود، و اینک چشم کیهان به سوی اوست! جنگاوری که سخت‌ترین جنگ‌افزارش چوب‌دست چوپانان بود! آرش کیست؟ مرزنشینی نادان، راه‌نشینی از آن‌سان که رمه‌شان به تاراج می‌رود، و او باز خوش‌دلانه مهر می‌کند و دشنام نمی‌گوید و فریاد نمی‌کشد! آرش کیست؟...».

نمایش «آرش» به کارگردانی فرهاد باغینی پور از تاریخ ۲۳ بهمن در سالن شماره ۲ سینما شهر تماشا به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش نوشته بهرام بیضایی است و خلاصه آن از این قرار است: «جنگ بین ایران و توران به نقطه تعیین مرز رسیده است و شاه توران از ایرانیان میخواهد تا شخصی را برای این منظور که با پرتاب تیر خود مرز را مشخص خواهد کرد معرفی کنند ، بنابراین آرش کمانگیر برای این مهم برگزیده میشود و او بر فراز کوه البرز رفته ….»

این کارگردان کرمانی در مورد اجرای «آرش» در سالن سینما شهر تماشا اظهار کرد: «با توجه به اینکه تمرینات ما تمام شده و کارمان آماده ی اجرا می باشد، و هر سه پلاتوی تئاتر در کرمان درگیر دیگر اجراهای تئاتری هستند، ما تصمیم گرفتیم “آرش” را در سینما شهر تماشا به روی صحنه ببریم.» او ادامه داد: «با توجه به اینکه این سالن مخصوص اجرای تئاتر نیست استیج تئاتر ندارد و همینطور در مورد نور هم مشکلاتی برای اجرا پیش می آید که ما سعی کرده ایم با ساخت استیج و همچنین تجهیزات نور حتی‌الامکان این مشکلات را حل کنیم و امیدارم موفق شده باشیم.» خانم‌ها آزاده خاندانی، محبوبه داراب، اسماء سعید و و آقایان احسان رضوانی، امیر رضا قادر در «آرش» نقش‌آفرینی می کنند؛ آقای میثم ماهان طراحی صحنه و  خانم سیمین سلطانی طراحی لباس این نمایش را بر عهده د ارند.  علاقه‌مندان برای تماشای آرش می‌توانند از روز جمعه ۲۳ بهمن ماه به مدت ۱۴ روز همه روزه ساعت هشت  شب به سالن شماره ۲ سینما شهر تماشا مراجعه نمایند.




نظرات کاربران