در حال بارگذاری ...
​مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

کرمان در حوزه تئاتر جزء پنج استان برتر کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نگاه ویژه ای در این اداره کل به تئاتر شده و کرمان جزء پنج استان برتر کشور در حوزه تئاتر است.

 به گزارش تئاتر کرمان، محمدرضا علیزاده روز دوشنبه در نشست خبری افزود: امروز جایگاه تئاتر در این استان جایگاه ویژه ای است که این موفقیت را مدیون هنرمندان کرمان هستیم.
وی با بیان اینکه در سطح استان تعداد چهار پلاتو وجود دارد گفت: در حوزه پلاتو نیز استان کرمان در رده سوم کشور قرار دارد.
وی بیان کرد: رشته های دانشگاهی موجود توانسته تا حد زیادی به ارتقاء سطح کیفی حوزه تئاتر و نمایش کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تشکیل و تقویت انجمن هنرهای نمایشی یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید است عنوان کرد: این کار در استان کرمان انجام شده و تاکنون تعداد ۳۰ گروه ثبت نام شده اند.
وی اضافه کرد: از بین این ۳۰ گروه، یک نفر به عنوان رئیس انجمن انتخاب می شود.
علیزاده گفت: این انتخابات در پایان شهریور ماه جاری برگزار می شود.
وی با اشاره به تلاش های دولت برای تشویق اهالی تئاتر در جهت ثبت گروه های نمایشی بیان کرد: در گذشته تشکیل گروه های نمایشی به صورت خودجوش بود که دوام زیادی هم نداشت اما امروز با ساماندهی این گروه ها کیفیت و ماندگاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تئاتر را مردمی کنیم گفت: در این راستا تلاش شده است که دولت بیشتر کار نظارتی را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها وظیفه راه اندازی پلاتوها را عهده دار شدند افزود: با همت شهرداری زرند، پلاتو زرند آماده تجهیز است که کار تجهیز را هم شهرداری انجام خواهد داد.
وی اظهار کرد: متاسفانه در خصوص پلاتوهای رفسنجان و کرمان تاکنون کاری صورت نگرفته که امیدواریم شهرداری های این شهرستان ها هرچه زودتر نسبت به راه اندازی پلاتوها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استان در ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه جاری برگزار می شود افزود: بخش اصلی جشنواره که در دستور کار قرار دارد، انتخابات انجمن نمایشی استان می باشد.
علیزاده گفت: سال گذشته تعداد ۹۰ نمایش در استان کرمان اجرا شد و خوشبختانه تا امروز، شورای نظارت بر اجراها هیچ نمایشی را حذف نکرده است.




نظرات کاربران