در حال بارگذاری ...
نقد سجاد منصوری به نمایش «دن کامیلو»

«دن کامیلو» در کویر

«دن کامیلو» ششمین تجربه ابراهیم لشکری در مقام کارگردانی است که به خوبی از پس اش برآمده و روزهای خوبی در انتظار این کارگردان و بازیگر فعال زرند است به شرط آنکه بی بضاعتی تئاتر شهرستان بر اراده اش خللی وارد نسازد.

سجاد منصوری؛ «دن کامیلوی» نریمانی در تماشاخانه زرند به روی صحنه رفت .
«دن کامیلو»روایتی از دین و سیاست در یک دهکده متعلق به کشور ایتالیا  در مواجهه با روستایان که گاهی خلق نامیده می شوند و گاهی مردم...
در این روستا دین در خدمت «دن کامیلو» است و سیاست در خدمت پپونه و این خلق و مردم هستند که به بازی گرفته می شوند در کشاکش پدر مقدس و اقای شهردار (دان کامیلو و پپونه) تا نمایش شکل گیرد .
تاتر شهرستان ها هنوز هم درگیر بی بضاعتی می 3باشد ، فقدان یک دکور قدرتمند با الوانی متنوع در کنار نبود نوای آهنگین برگرفته از ریتم و ملودی مناسب رنجی است بر این نمایش ، کارگردان و بازیگرانش که الحق و انصاف بازیگران مرد این نمایش جور اش را کشیدند و با نقش آفرینی خود تصاویر زیبایی را خلق نمودند که باید از بازی خوب محسن عزیزاللهی، ابراهیم لشکری، محمد ندافپور و مهدی رحمانی نام برد. چاشنی این روایت نمایشی می تواند با طنازی بیشتری همراه باشد و اجازه ندهد تماشاگر سرش را به سمتی غیر از صحنه تغییر دهد مخصوصا با حضور حضرت مسیح و نایب اش دان کامیلو ...
اینجاست که حسی به جز نوای بازیگر  و طراحی حرکات متناسب در جای جای صحنه می تواند زیبایی اندیشه های این نمایش را دو چندان کند تا کندی ریتم به چشم نیاید .
«دن کامیلو» ششمین تجربه ابراهیم لشکری در مقام کارگردانی است که به خوبی از پس اش برآمده و روزهای خوبی در انتظار این کارگردان و بازیگر فعال زرند است به شرط آنکه بی بضاعتی تاتر شهرستان بر اراده اش خللی وارد نسازد.
امید است مردم فرهنگ دوست زرند این فرصت را غنیمت بشمرند و به دیدن این نمایش بروند .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران