در حال بارگذاری ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۱۳۰ میلیاردتومان در حوزۀ فرهنگ‌وهنر کرمان هزینه می‌شود

سیدعباس صالحی که به کرمان سفر کرده است در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده بین استانداری کرمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه‌های زیرساختی و رویدادی فرهنگ و هنر استان کرمان هزینه می‌شود.

به گزارش تئاتر کرمان، سیدعباس صالحی که به کرمان سفر کرده است در شورای مشترک اداری و فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده بین استانداری کرمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه‌های زیرساختی و رویدادی فرهنگ و هنر استان کرمان هزینه می‌شود.

وی افزود: این میزان اعتبار در راستای تکمیل تالار مرکزی کرمان، کتابخانه‌های عمومی شهرهای مختلف، سیستم‌های نمایش دیجیتال و سینماهای سیار، تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌ها، موزه هنرهای معاصر، تامین مکان خانه هنرمندان و حمایت از آن، کمک به صندوق توسعه‌ی تئاتر و ایجاد ظرفیت برای معین‌های اقتصادی در حوزه‌ی مختلف در شهرستان‌ها هزینه خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تبیین برخی بخش‌های بیانیه‌ی اخیر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: علم و پژوهش و جهاد علمی یکی از محورهای این بیانیه است که در این رابطه باید توجه داشت که حرکت‌های قابل توجهی را در حوزه‌ی پیشرفت‌های علمی پیدا کرده‌ایم اما با قله‌ها فاصله داریم.
صالحی با تاکید بر این‌که در حوزه‌ی فرهنگ و مناسبات آن در حوزه‌‌ی جهاد علمی باید کارهایی انجام شود، اظهار کرد: جامعه‌ی ایرانی به مفاخر کهن و معاصر خود به عنوان گروه مرجع توجه دارد و به عنوان هویت خود روی آن تمرکز دارد و بحث اتاق‌های فرهنگ با علم و فناوری در مرکز کشور آغاز به کار کرده است و در شهرستان‌ها نیز ایجاد می‌شود تا مناسبات حوزه‌ی فرهنگ، علم و فناوری مستحکم و قوی شود.
وی ادامه داد: در استان کرمان شرایط بهتری داریم و مناسبات حوزه‌ی دانشگاه و فرهنگ باید ارتقا یابد و این کار می‌تواند به مناسبات حوزه‌ی فرهنگ کمک کند.
صالحی معنویت و اخلاق را از دیگر محورهای بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:سرمایه‌ی اجتماعی خوبی در حوزه‌ی معنویت داریم و با وجود این‌که فضای جهانی، فضای معنویت‌زدایی است، سرمایه‌ی معنویت‌گرایی در ایران داریم و قطعا جریان‌هایی که می‌خواهند معنویت را تحت‌الشعاع قرار دهند نیز فعال هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که سرمایه‌ی‌اجتماعی، تاریخی و بالفعل در کشور قوی است، افزود: در حوزه‌ی اخلاق عمومی و حرفه‌ای احتیاج به کارهای بسیار جدی‌تری داریم و در این راستا در حوزه‌ی مدیریت کلان، فرهنگ و مناسبات آن و فرهنگ عمومی باید در حوزه‌ی اخلاق کار جدی انجام دهیم.
صالحی با اشاره به این‌که یکی دیگر از محورهای سخنان رهبری در حوزه‌ی اقتصاد است، تاکید کرد: نباید تصور کرد که فرهنگ هنر حتما هزینه‌ساز است و در این حوزه می‌توانیم به یک اقتصاد خلاق فکر کنیم.
وی با اشاره به این‌که در حوزه‌ی تولید محتوا در فضای سنتی و دیجیتال کارهای خوبی در حال شکل‌گیری است، گفت: در صنعت سینما، هنرهای تجسمی، اسباب‌بازی و تبلیغات زمینه‌های اقتصادی خوبی وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اقتصاد تبلیغات در کشور پنج هزار میلیارد تومان است، گفت:با فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصاد هنر می‌توان این حوزه را از فضای حمایتی به فضای مبدل درآورد.
صالحی با تاکید بر این‌که ایده‌های مختلفی در فضای اقتصاد فرهنگ و هنر داریم، بیان کرد: عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی از دیگر محورهای مورد نظر در بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه از استان کرمان به عنوان استان مقاومت و تمدن تاریخی یاد کرد و ادامه داد:کرمان استانی پرظرفیت است و حتما با این نگاه در خدمت مردمان آن هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به کرمان به دیدار پیشکسوت تئاتر کرمان دکتر یدالله اقا عباسی رفت.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران