در حال بارگذاری ...

ثبت‌نام از اهالی رسانه برای تماشای آثار جشنواره تئاتر فجر آغاز می‌شود

با ارائه سازوکاری براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مرحله ثبت نام اهالی رسانه برای تماشای آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از روز سه شنبه ۳۰ دی آغاز می شود و تا روز جمعه ۳ بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش تئاتر کرمان، و به نقل از   روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ثبت نام اهالی رسانه برای تماشای آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با ارائه سازوکاری براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سه شنبه 30 دی آغاز می‌شود.

روابط‌عمومی این رویداد ضمن اعلام این خبر، توضیحاتی را خطاب به اهالی رسانه به شرح زیر اعلام کرد:

اهالی محترم رسانه

با سلام و احترام؛

روابط‌عمومی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر لازم می‌داند قبل از ثبت نامِ شما با توجه به شرایط خاص امسال به جهت شیوع ویروس کرونا چند نکته را به اطلاع برساند:

1. ضرورت ثبت‌نام و پر کردن این فرم به جهت صدور بلیت الکترونیکی برای حضور در تماشاخانه‌های درگیر جشنواره امسال است. بدون شک شرایط امسال به گونه‌ای است که ستاد جشنواره نمی‌تواند همانند سال های گذشته ضمن دعوت از همه شما عزیزان بر حضورتان در تالارها هم اصراری داشته باشد. به همین جهت و به منظور تماشای آثار جشنواره امسال کدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با آن می‌توانید  از بستر فضای مجازی و در پلتفرمی که معرفی خواهد شد آثار را تماشا کنید اما برای بهره‌مندی از ظرفیت 50 درصدی صندلی‌ها لازم است که نسبت به ثبت‌نام در این فضا برای دریافت بلیت اقدام کنید.

2. امسال برای حضور شما عزیزان در جشنواره کارتی صادر خواهد شد که معرف شما خواهد بود و برای حضور در فضاهای عمومی تالارها تعریف شده است اما تماشای نمایش ها به صورت حضوری صرفا از طریق ارائه بلیت الکترونیکی اتفاق خواهد افتاد که از طریق کد دیگری به جز کدی که در بند یک توضیح داده شد، قابل دسترسی است.

3. یکی از الزامات وزارت بهداشت جهت بازگشایی تماشاخانه‌ها و بهر‌مندی از ظرفیت 50 درصدی، ارائه کد ملی افرادی است که متقاضی حضور در تالارها می شوند همانند نظام خرید بلیت هواپیما و قطار با استفاده از کد ملی از سیستم آزمایشگاهی و بیمارستانی کشور در مورد مبتلایان و گذشتن ۱۴ روز از زمان تست مثبت کرونا استعلام گرفته می‌شود.

4. دو بخش آپلود «معرفی نامه رسانه» و «نمونه کارهای مرتبط با حوزه تئاتر یا جشنواره تئاتر فجر» برای خبرنگاران محترم خبرگزاری های رسمی و رسانه هایی که صفحه سینما و تئاتر مستقل دارند الزامی نیست.

اهالی رسانه و نمایندگان خبری آن‌ها می توانند از روز سه شنبه 30 دی تا جمعه 3 بهمن با مراجعه به سایت https://fitf.theater.ir/fa/form_data/add/form_id=162 نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات خود اقدام کنند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه 11 تا 20 بهمن 99 برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران