در نشستی با حضور اعضای شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان از پوستر جشنواره سی و سوم تئاتر استان کرمان رونمایی شد
به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، در نشستی با حضور اعضای شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان متشکل از محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمود محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی بذرافشان و محمد حسین خاکسار از اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان، محسن ایرانمنش و مسعود گنجعلیخانی از پیشکسوتان تئاتر استان، دکتر علی سلطان مسئول اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرهاد باغینی پور ازکارشناسان تئاتر استان کرمان از پوستر این جشنواره رونمایی شد.
در این نشست با تایید کلیه اعضا و بنا به ملاحظات ابلاغی ستاد مقابله با کرونا استان کرمان جشنواره به صورت متمرکز برگزار و علاقهمندان میتوانند آثار راه یافته به جشنواره که شامل هشت اثر صحنه می باشند به صورت آنلاین به نظاره بنشینند.
مهدی بذرافشان دبیر تخصصی این جشنواره اعلام کرد: جدول اجرایی جشنواره طی ۴۸ساعت آینده اعلام و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است مراسم اختتامیه جشنواره سی و سوم استان کرمان ۱۲آذرماه در شهرستان سیرجان با حمایت شرکت صنعتی معدنی گل گهر برگزار خواهد شد
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن.
نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...
شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!»
خانوادهای که از نسل اولش تنها خاطرهای موجود ...
محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است.
طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالیست به جز دو مورد ثابت تا ...
مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیستها و پس از ...
شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد