در حال بارگذاری ...

تئاتر «خرگدن» در تئاتر شهر کرمان روی صحنه می‌رود

در خلاصه‌‌ی داستان این نمایش آمده : بحرانی که با یک بیماری در خاندان عبدالغنی خان والا آغاز شده است، توسط بحران‌های بزرگ و بزرگ‌تر بلعیده می‌شود.

به گزارش تئاتر کرمان، تئاتر «خرگدن» کاری از گروه نمایش شهر ایران به نویسندگی، طراحی و کارگردانی  «جلیل امیری» از چهارشنبه ششم بهمن‌ماه در شهر کرمان اجراهای خود را آغاز می کند . 

این تئاتر،برداشتی آزاد از نمایش کرگدن «اوژن یونسکو» است که در درون مایه،نگاهی به این نمایشنامه دارد ولی در قصه و فرم کاملا مستقل عمل می‌کند. موسیقی آن نیز،از ملل و فرهنگ‌های گوناگون جهان گزینش و همخوان با فرم اجرایی اثر تنظیم و اجرا شده است.

تئاتر «خرگدن» تا جمعه پانزدهم بهمن‌ماه، هر روز از ساعت ۱۸ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر کرمان واقع در چهارراه طهماسب‌آباد به روی صحنه می‌رود.

در خلاصه‌‌ی داستان این نمایش آمده:بحرانی که با یک بیماری در خاندان عبدالغنی خان والا آغاز شده است،توسط بحران‌های بزرگ و بزرگ‌تر بلعیده می‌شود.
بازیگران خرگدن  سید مجتبی ناظمی، سعید بافتی‌پور، آرمان جمالی، پریسا شاهمرادی، رضا شیخ‌زاده، محمد جعفری، سحر وزیری، عسل حسیبی، اسما ایرانمنش و حسن مختارآبادی هستند.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

نظرات کاربران