در حال بارگذاری ...
به همت گروه نمایش انگار زندگی

نمایش «آسانسور» در سالن فردوسی سیرجان اجرا شد

یک آسانسور ساده و معمولی، کارگری که مشغول نقاشی است، یک مدیر میانی پویا، فضای عجیبی این سه عنصر داستان را به هم پیوند می دهد. چرا این آسانسور شمارش معکوس خود را با کندی غیرقابل تحمل قطع می کند؟ چرا نقاش با لطافت خاصی تمایل خود را به رنگ بیان می کند؟ چرا تمایل خود به سیگار انگلیسی را پنهان می کند؟ در سوار شدن به این آسانسور حتی زباله دانی های ذهن غارت می شود و این آسانسور معادل فرود به جهنم است شاید بهترین عرصه نمایش "الگوی عدم تجانس" تقابل "دوتایی"ها یا زوج های نمایش باشد ژرار لووایه قصه نویس، بازیگر، نمایش نامه نویس و طنزپرداز فرانسوی برای صحنه تئاتر تا کنون چندین نمایش نامه نوشته که  یکی از موفق ترین آنها "آسانسور" است.......

به گزارش تئاتر کرمان، نمایشنامه مذکور توسط داریوش مودبیان به زیبایی هرچه تمام ترجمه گردیده و حالا در این سوی دنیا توسط "گروه نمایش انگار زندگی" و به کارگردانی محمود موذنی از بیست و هفتم اردیبهشت ماه 1401 در شهرستان سیرجان به مدت 10 شب بر روی صحنه نمایش سالن فردوسی رفت.

عوامل نمایش آسانسور: کارگردان: محمود موذنی، مشاور کارگردان: مریم مسعودی، بازیگران: سام مسعودی ، محمود موذنی، اجرای صوت و نور : فاطمه طلاپور، طراح صحنه : محمود موذنی، اجرای دکور: امید فاضلی، طراح پوستر: علی اکبر کورکی نژاد، طراح بروشور: مجتبی اسدی، طراح لباس: لیلا مسعودی

با حمایت روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان و انجمن نمایش شهرستان سیرجان




مطالب مرتبط

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

مصطفی درویش گوهری٭، تقریباً بیش از سه سال است که جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار نشده است. جشنواره‌ای که مهم‌ترین محفل دانشجویان تئاتری برای نمایش و به آزمایش گذاشتن ایده‌ها و دیدگاهشان نسبت به ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه»

آنتیگونه بدون لکنت!
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه»

آنتیگونه بدون لکنت!

محمد فتح نجات؛ علی نفیسی یکی از هنرمندان فعال و باسابقه تئاتر کرمان است. مردی که در چندین فیلم سینمایی و سریال مطرح کشوری، ایفای نقش کرده و بارها در کرمان روی صحنه رفته و کارنامه پروپیمانی دارد. از خصوصیات ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نظرات کاربران