در حال بارگذاری ...
به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز هفتم فروردین ماه و به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی صادر کرد .

به گزارش تئاتر کرمان، درمتن این پیام آمده است:

هنر ؛ در بنیاد امری انسانی است . اما اگر دیگر هنرها در باره‌ی انسان هستند . هنر تئاتر خود انسان است . حضور بی واسطه‌ی انسان ، روبروی خود است . صحنه تئاتر آورد‌گاه بی شائبه‌ی روبرویی انسان با حقیقتِ خود است .

هنر شریف نمایش و توان نمایشگری انسان ، امکان دوباره‌سازی و دوباره‌یابی هستی و زندگی آدمی را فراهم آورده تا به دور از  فریب و ریا ، صادق و ساده خویشتن خویش را به نظاره بنشیند ، نظاره ای دسته جمعی و در کنار یکدیگر.

روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی برای پیوند دوباره با این هنر شریف است . اگر چه در بهار امسال فرصت در کنار هم بودن چندان دست نداده و به ویژه برای هنرمندان گرانقدر نمایش مضایق بیشتری فراهم آورده ، اما یقین  داریم که این ایام خواهد گذشت و بهار هنرها باز فرا خواهد رسید.

 برخود لازم می دانم تا صمیمانه‌ترین تبریک ها را به هنرمندان ارجمند ، اساتید و پیشکسوتان تئاتر استان عرض نموده، امید دارم سال جدید ، سال شکوفایی و رونق  هر چه بیشتر تئاتر استان کرمان باشد.

محمد رضا علیزاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  ۷ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۳۷

 
 
 




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

نظرات کاربران