در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان مطرح کرد:

خسارت میلیاردی کرونا به فرهنگ و هنر کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خسارت ناشی از شیوع کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان ۱۵۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش  خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از خسارت میلیاردی به بخش فرهنگ و هنر کرمان خبر داد .

محمدرضا علیزاده احمدآبادی گفت: خسارت ناشی از شیوع کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان ۱۵۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او با اعلام این خبر از پیگیری خسارت‌های اصحاب فرهنگ، هنر نشر، سینما، رسانه، آموزشگاه ها، موسسات فرهنگی_ هنری، چاپخانه‌ها، اهالی تئاتر، موسسات قرآنی و صنوف مرتبط از سوی اداره کل خبر داد.

علیزاده بیان داشت: از سوی این اداره کل خسارات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، موسسات و صنوف مرتبط مورد پیگیری جدی است.

او تصریح کرد: همان طور که بخش‌های خدماتی و تولیدی سراسر کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده اند، حوزه فرهنگ، هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از ابتدای شیوع ویروس، به مدت دو ماه تعطیل شده اند. علیزاده با بیان اینکه همه بخش‌ها و حوزه‌های فرهنگی، هنری دینی و رسانه ای استان از جمله: کانون‌های تبلیغاتی، حوزه‌های چاپ و نشر و چاپخانه داران، آموزشگاه‌ها و موسسات مختلف، تعطیل هستند و موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت هایشان متوقف شده، بیان کرد: بالطبع درآمدهای این مجموعه ها نیز از این مسیر قطع شده است، ضمن این که هزینه‌های اجاره بها و سایر تعهدات مالی آن‌ها، باعث ایجاد فشار اقتصادی به این حوزه و فعالان آن‌ها شده است.

علیزاده تاکید کرد: تلاش کردیم تا برآوردی منطقی، روشن و به دور از احساسات، داشته باشیم و خسارت‌های وارده را جمع بندی و نهایی کنیم که در این مسیر به رقمی معادل ۱۵۲  میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال رسیدیم که این رقم را به ستاد استانی مبارزه با کرونا و وزارتخانه اعلام کرده ایم.




نظرات کاربران