در حال بارگذاری ...

آموزشگاه های هنری جنوب کرمان در آستانه تعطیلی

محسن پلاشی مدیر و موسس آموزشگاه بازیگری گدروزیا و از پیشکسوتان تئاتر جنوب کرمان در گفتگویی صمیمی با محمد الله توکلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان از عدم حمایت های مسئولین گلایه کرد.

به گزارش  تئاتر کرمان، آموزشگاه های هنری جنوب کرمان در شرف تعطیلی؛

گلایه ها و درد و دل های محسن پلاشی مدیر و موسس آموزشگاه بازیگری گدروزیا و از پیشکسوتان تئاتر جنوب و گفتگوی صمیمی با توکلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان؛

محسن پلاشی مدیر و موسس آموزشگاه بازیگری گدروزیا و از پیشکسوتان تئاتر جنوب کرمان در گفتگویی صمیمی با محمد الله توکلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان از عدم حمایت های مسئولین گلایه کرد.

محسن پلاشی که به گفته خودش حالا قریب ۱۷ سال است فعالیت هنری انجام میدهد از سختی های این مسیر ناهموار گفت و از آب سردی که مسئولین مربوطه از دیر باز روی سرش ریخته اند گلایه ها کرد.

محسن پلاشی در ادامه این گفتگو پیشرفت فرهنگ و هنر در جیرفت را دلیل فعالیت های خودش عنوان کرد و گفت : تمام زندگی ام را صرف آموزشگاه و تئاتر کرده ام.
*بیش از ۲۰ میلیون تومان صرف خرید تجهیزات برای آموزشگاه کرده ام که متاسفانه بدلیل بیماری کرونا قریب به ۶ ماه است که هیچ اجرایی نداشته ام و مسئولین مربوطه هم کوچک ترین کمکی نکرده‌اند.

بارها به فکر تعطیلی آموزشگاه افتاده ام اما دغدغه ام برای تئاتر مانع از این تصمیم شده است.

پلاشی دل پر دردی از مسئولین مربوطه داشت و دلخوری هایش را اینگونه بیان کرد : سختی‌های زیادی کشیده ام تا به اینجا رسیدم قطعاً اگر تلاش ها و فعالیت هایم را در جای دیگری برده بودم در حال حاضر جایگاه بالاتر و وضع بهتری داشتم.
مسئولین حوزه هنر در جنوب هیچ حمایتی از هنرمندان نمی‌کنند.

این پیشکسوت تئاتر در خصوص استقبال نکردن مردم از آموزشگاه های هنری گفت : وقتی مسئولین توجه ای به هنرمندان و فضاهای هنری نکنند در نتیجه آموزشگاه های هنری غریب واقع می‌شوند و مردم هم استقبالی نمی‌کنند.
چراکه آموزشگاه ها و فضاهای هنری نیاز به تجهیزات و حمایت مسئولین دارند*

پلاشی در خصوص هزینه‌ کلاس های آموزشی گفت : هزینه کلاس های آموزش هنری در جنوب بسیار پایین تر از سایر نقاط است اما بازهم می‌بینم که استقبالی نمی‌شود.

در پایان این هنرمند دردمند جنوب تربیت بازیگر و تحویل به جامعه هنری و تلاش در جهت ارتقای سطح فرهنگ و هنر جنوب را وظیفه خود دانست و از مسئولین خواست هنر و هنرمند را حمایت کنند علی الخصوص در شرایط فعلی بیماری کرونا که اکثر هنرمندان راه ارتزاقشان بسته است.

محمد الله توکلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب گلایه ها و درد و دل های محسن پلاشی را به گوش جان شنید.

توکلی که خود از پیشکسوتان تئاتر جنوب نیز می‌باشد دغدغه و گلایه های محسن پلاشی را به جا دانست و گفت : هرچه فضا های هنری بیشتر باشد و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را فراهم کنیم مسلما جامعه سالم تری خواهیم داشت.

توکلی عنوان کرد : با ایجاد بستر مناسب فرهنگی و هنری و جذب جوانان و نوجوانان به این فضا ها بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از بین خواهند رفت.

محمد الله توکلی در ادامه گفت : سعی در جذب بودجه بیشتر و کمک به هنرمندان و آموزشگاه ها در شرایط فعلی داریم.

وی افزود : اما متاسفانه بودجه های در نظر گرفته شده برای مسائل هنری بسیار ناچیز می‌باشد.

توکلی در پایان گفت : در جلسه‌ ویدیو کنفرانسی که چندی پیش با دکتر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی کشور،مهندس بصیرت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و روئسای انجمن های نمایش سراسر کشور داشتیم صحبت هایی شد و به زودی اتفاقات خوبی برای تئاتر در استان ها خواهد افتاد.

 




نظرات کاربران