در حال بارگذاری ...
در محفل خاطره رزمندگان دفاع مقدس و نمایشنامه نویسان

تئاتر در دسترس ترین هنر در زمان اسارات

محفل خاطره با حضور احمدیوسف زاده و عباس جعفری از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس و جمعی از نمایشنامه نویسان استان در سالن هم اندیشی حوزه هنری کرمان برگزار شد.

به گزارش تئاتر کرمان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کرمان،محفل خاطره با حضور احمدیوسف زاده و عباس جعفری از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس و جمعی از نمایشنامه نویسان استان در سالن هم اندیشی حوزه هنری کرمان برگزار شد. 

در این محفل که در ادامه کارگاه نمایشنامه نویسی برگزار شد، احمدیوسف زاده ضمن بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس و دوران اسارت گفت: تئاتر در دسترس ترین هنر در زمان اسارات بود. نویسنده کتاب « آن بیست و سه نفر» با اشاره  به تعدادی از فیلمهای هالیوودی با موضوع جنگ افزود: وقتی این فیلم ها را ارزیابی می کنیم در می یابیم که داستان این فیلم ها از لحاظ غنا و ارزش در مقایسه با داستان های دوران دفاع مقدس در سطح بسیار پایین تری قرار دارند.

عباس جعفری از رزمندگان واحد تخریب لشکر ثارالله نیز ضمن بیان خاطراتی از عملیات های مختلف در دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از رزمندگان بعد از پایان جنگ هنوز در همان حال و هوای عرفانی و مقدس جبهه ها سیر و سلوک می کنند. او نمونه بارز این افراد را سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: هر وقت شهید سلیمانی را می دیدم همان حالت عرفانی شب های قبل از عملیات را داشت. 

گفتنی است؛ محفل خاطره با حضور رزمندگان دفاع مقدس و نمایشنامه نویسان استان به همت واحد هنرهای نمایشی و با مشارکت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری برگزار شد.




نظرات کاربران