در حال بارگذاری ...
  • یدالله آقاعباسی
    نویسنده، مترجم، پژوهشگر

    یدالله آقاعباسی 
    نویسنده، مترجم، پژوهشگر

    1331 - کرمان

    دیپلم ریاضی (دبیرستان شاهپور کرمان، 1350) لیسانس مدیریت (کرمان، 1354)  لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی (کرمان، 1368)  فوق لیسانس اطلاع رسانی و علوم کتابداری (دانشگاه تهران، 1373) 

     دکتری ادبیات نمایشی (وزارت علوم، دانشگاه شهید باهنر کرمان 1387)

     

    کارگردانی: 

     رهگذرهای درون شب، نوشته نادر ابراهیمی1352  

    مسافر (ریل)، نوشته محمود دولت آبادی 1353، کرمان، سنندج، رضاییه، شاه آباد غرب، کرمانشاه، سقز
    خانه بارانی، نوشته فرامرز طالبی 1354، کرمان، سیرجان، رفسنجان
    شب، نوشته امین فقیری1354، کرمان
    شب مهتاب، نوشته یدالله آقاعباسی1354، کرمان
    هر کسی کار خودش، نوشته بهرام بیضایی 1354، کرمان
    پیرپاتلن و کیل، کیوم ژوسولم، 1354، کرمان
    چهار صندوق، نوشته بهرام بیضایی 1358، کرمان
    سیزوئه بانسی مرده است، نوشته اتول فوگارد، ترجمه محمود کیانوش 1365، تهران، تالار مولوی
    مونتسرا، نوشته امانوئل روبلس، ترجمه ابراهیم صدقیانی 1366، کرمان، تالار هنر تهران
    آن شب که تورو زندانی بود، نوشته رابرت ای لی و جروم لارنس ترجمه بهزاد قادری و یدالله آقاعباسی 1367، کرمان
    دوغی عنابی، نوشته یدالله آقاعباسی،  1368کرمان
    در پوست شیر، نوشته شون اوکیسی ترجمه اسماعیل خویی 1369، کرمان
    فروبسته چشم،نوشته یدالله آقاعباسی 1373، کرمان، بوشهر
    قصه کوتاه کن شهرزاد، یدالله آقاعباسی 1375، کرمان)
    راه باریک به شمال دور، نوشته ادوارد باند ترجمه یدالله آقاعباسی1376، کرمان
    پیوند خونی، نوشته آتول فوگارد ترجمه یدالله آقاعباسی 1377، کرمان
    به گلی که فرشته اش می بایست، نوشته یدالله آقاعباسی 1379 کرمان
    دیوار بزرگ چین، نوشته ماکس فریش ترجمه یدالله آقاعباسی 1381، کرمان، شیراز، تهران
    مرگ تصادفی یک آنارشیست.نوشته داریوفو، ترجمه یدالله آقاعباسی و علی اصغر مقصودی 1383 کرمان.
    رو در روی آفتاب نوشته یدالله آقاعباسی، 1386 کرمان
    سیبی در دست، سودایی در سر، نوشته یدالله آقاعباسی، 1388 کرمان
    شب سیاوشان نوشته یدالله آقاعباسی  1391 کرمان
    برگردانها نوشته برایان فرایل ترجمه یدالله آقاعباسی و مینا متصدی 1392 کرمان


    بازیگری:
    نقش پیرمرد در نمایشنامۀ رهگذرهای درون شب، نوشتۀ نادر ابراهیمی، کار یدالله آقاعباسی، 1352
    نقش قهوه چی در نمایشنامۀ پاتوغ نوشتۀ اسماعیل خلج، کار گروهی، 1352
    نقش جوان و روباه در نمایشنامۀ محو در پرتو نور نوشته و کار لقمان نظیری، 1353
    نقش مرحب در نمایشنامۀ مسافر(ریل) نوشتۀ محمود دولت آبادی، کار یدالله آقاعباسی و مجدداً ابراهیم مطیعی، 1353
    نقش وسطی در نمایشنامۀ بر روی اقیانوس (زورق سرگردان) نوشتۀ مرژوک کار ابراهیم مطیعی، 1353
    نقش عزیز در نمایشنامۀ سیاه نوشتۀ علی نصیریان کار رضا خضرایی، 1353
    نقش قصه گو در نمایشنامۀ هر کسی کار خودش، نوشته و کار یدالله آقاعباسی،1353
    نقش پاتلن در نمایشنامۀ پیرپاتلن وکیل، نوشتۀ کیوم ژوسولم. کار یدالله آقاعباسی، 1354
    نقش شکراله در نمایشنامۀ شب نوشتۀ امین فقیری، کار یدالله آقاعباسی، 1354
    نقش مرگ در نمایشنامۀ سیزیف و مرگ نوشتۀ روبرمرل ترجمه احمد شاملو کار دکتر حسینی، 1354
    نقش حیدر در نمایشنامۀ خانه بارانی نوشتۀ فرامرز طالبی، کار یدالله آقاعباسی، 1354
    نقش مترسک در نمایشنامۀ چهار صندوق نوشتۀ بهرام بیضایی، کار یدالله آقاعباسی، 1358
    نقش بونتو در نمایشنامۀ سیزوئه بانسی مرده است نوشتۀ آثول فوگارد، کار یدالله آقاعباسی،1365
    نقش ایزکیردو در نمایشنامۀ مونتسرا نوشتۀ امانوئل دوبلس کار یدالله آقاعباسی، 1366
    نقش امرسون در نمایشنامۀ آن شب که تورو زندانی بود، ترجمه (مشترک با قادری) و کار یدالله آقاعباسی، 1367
    نقش مرد در نمایشنامۀ دوغی، عنابی نوشته و کار یدالله آقاعباسی، 1368
    نقش گریکسون در نمایشنامۀ در پوست شیر، نوشتۀ شون اوکیسی، کار یدالله آقاعباسی، 1369
    نقش سردار در نمایشنامۀ فرو بسته چشم، نوشته و کار یدالله آقاعباسی، 1373
    نقش خیال شهریار در نمایشنامۀ قصه کوتاه کن شهرزاد، نوشته و کار یدالله آقاعباسی، 1375
    نقش باشو در نمایشنامۀ راه باریک به شمال دور، ترجمه و کار یدالله آقاعباسی، 1379
    نقش رهگذر در نمایشنامۀ به گلی که فرشته اش می بایست نوشته و کار یدالله آقاعباسی، 1379
    نقش روانی در نمایشنامۀ مرگ تصادفی یک آنارشیست نوشتۀ داریوفو، ترجمه و کار یدالله آقاعباسی، 1383
    نقش هفتواد در نمایشنامه سیبی در دست سودایی در سر نوشته یدالله آقاعباسی، 1389
    نقش پیشکار در نمایشنامه شب سیاوشان نوشته یدالله اقاعباسی1391
    کتاب های تالیفی:
    به گلی که فرشته اش می بایست (نمایشنامه) تهران،سپیده سحر،1380
    و دریا هماره می آشوبد(شعر)،تهران،فصل سبز،1380
    نمایشنامه های کرمان (فروبسته چشم،قصه کوتاه کن شهرزاد، دوغی عنابی) تهران، نمایش،1380
    نمایش خلاق، قصه گویی و تئاترهای کودکان و نوجوانان، تهران، قـطره، 1385چاپ دوم 1386 ، چاپ سوم 1388و (دانشگاه کرمان)
    بم، مهر بی ریای رودابه (داستان)، تهران، نشر فرزان روز، 1386
    سنگ فرسنگ (مجموعه نمایشنامه) نشر قطره 1389
    به ستاره ها به باران . تهران، نشر قطره.1387
    جستارهایی در هنر نمایش.تهران افراز. 1390
    دانشنامه نمایش ایرانی، دانشگاه کرمان و نشر قطره 1391
    سنگ تیمارخوار، مجموعه نمایشنامه، تهران، نشر قطره 1391


    کتاب های ترجمه:
    آن شب که تورو زندانی بود،رابرت ای لی و جروم لارنس)،(با بهزاد قادری) تهران، نمایش،1370
    مرغابی وحشی،هنریک ایبسن،(با بهزاد قادری)تهران،نمایش،1371
    پیوند خونی،آتول فوگارد،تهران،سپیده سحر،1379
    راه باریک به شمال دور ادوارد باند،تهران،سپیده سحر،1379
    خداوندگار براون،یوجین اونیل،(با فرشته وزیری نسب)،تهران،سپیده سحر،1379
    مارکوپولی،یوجین اونیل،(با بهزاد قادری)،تهران،سپیده سحر،1379
    برخیزید و بخوانید،کلیفورد ادتس،(با فرشته وزیری نسب)،تهران،سپیده سحر،1379
    آن اسب کهر را بنگر، امریک پرس برگر، تهران، جامه دران،1380
    نوشته هایی در باب لعبتک ها، ریلکه و دیگران، تهران، نمایش،1380
    فریاد، (فیلمنامه) آنتونیونی، تهران، سپیده سحر،1380
    کسوف( فیلمنامه) آنتونیونی، تهران، سپیده سحر،1380
    دریا، ادوارد باند، تهران، سپیده سحر،1380
    احمق، ادوارد باند، (با بهزاد قادری)،تهران، سپیده سحر،1380
    مرگ دانتون،گئورگ بوخنر،تهران،سپیده سحر،1380
    بیتوس بیچاره،ژان آنوی،تهران،سپیده سحر،1380
    مرد یخین می آید،یوجین اونیل،(با بهزاد قادری)،تهران،سپیده سحر،1380
    کارگردان ها از تیاتر می گویند، ماریا دلگادو و پل هریتاج، تهران، نمایش،1380
    نظریه صحنه مدرن، اریک بنتلی،کرمان، فانوس،1381
    از درمان گذشته،گراهام گرین،کرمان، فانوس، 1381
    کاربردهای نمایش در تعلیم و تربیت و اجتماع،هادسن و دیگران، تهران، نمایش، 1382
    بازنگری در بازیگری،فیلیپ ب زاریلی،تهران،قطره، 1383
    عزا برازنده الکتراست، یوجین اونیل،تهران،قطره،1384
    دیوار بزرگ چین، ماکس فریش، تهران قطره،1384
    مرگ تصادفی یک آنارشیست، داریو فو،تهران، قطره،1384
    امپراتور جونز،یوجین اونیل،تهران، قطره،1384
    برگردان ها، برایان فرایل، (با مینا متصدی)، تهران، نشر قطره 1389
    هنر پوشیده نمایشگر، یوجینیو باربا، تهران، سوره مهر، 1390
    آنتوان چخوف نوشته لارنس سنه لیک، نشر قطره،1391


    مقاله های تألیفی:
    هرگز کسی با من اینگونه سخن نگفت، فصلنامه کرمان، شماره 5، تابستان 70
    عصر اطلاعات، امکانات، خطرات، فرهنگ و ادب سال دوم، بهار 74
    جستجویی در رکود هنر نمایش در ایران 1و 2، سینما تیاتر، 17 و 16 مهر و دی 75
    تصویر استبداد قاجار در آینه آثار نمایشی؛ نشریه دانشکده ادبیات 4 و 5 بهار 78، زمستان 77
    تماشا بازیگر کیمیاگر تیاتر، مجله نمایش، شماره 5، تیر 77
    دیالوگ و کیفیت ارتباط در هنر تیاتر، مجله نمایش شماره 25-24
    نمایه موضوعی؛ فصلنامه تیاتر، سال 79، شماره 5-4، (255-219)
    جستجوی ویژگی درام فصلنامه تئاتر، تهران، 79
    تیاتر در پی اجرای عدالت است، مجله پایاب، شماره 6، آذر 80
    بازگو تا قصه درمانها شود، فصلنامه کرمان، بهار 81
    آفات درون سوز جامعه آرمانی، نمایش شماره 51، اردیبهشت 81، شماره 52،
    نقش سیاست بر نگین نمایش عصر قاجار 1؛ فصلنامه تیاتر، شماره 36، پاییز 82
    نقش سیاست بر نگین نمایش عصر قاجار 2؛ فصلنامه تیاتر، شماره 37، زمستان 82
    دریدن پرده های پندار در نمایشنامه مرغابی وحشی با نگاهی به ادبیات فارسی، سمینار بزرگداشت هنریک ایبسن، 1382
    حس نیاز به تیاتر، نمایش 71-70، آذر و دی 82
    چه معنیستم من؛ نشریه دانشکده ادبیات شماره 13، بهار 82، 21 صفحه
    کارکردهای جشنواره، مجله نمایش، شماره 111 و 112
    جایگاه تئاتر شهرستان در توسعه تئاتر کشور، سمینار، تالار چهارسوی تئاتر شهر، 1385
    حدود کاربرد لهجه، فصلنامه تئاتر، شماره 15
    یادداشتی بر نمایش تاریخی، مجله نمایش، شماره 53
    جستجوی پرفورمانس در سرودهای گاهانی، مجله مطالعات ایرانی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید باهنر کرمان، سال چهارم، شماره 7، بهار 84
    یادداشتی بر نمایش تاریخی، نمایش، شماره 53
    دراماتورژی و پژوهش هنری، فصلنامۀ تئاتر، تهران، شماره 3، دورۀ جدید، تابستان 84
    تئاتر: انگیزه ها و چالش ها، مجلۀ صحنه، شمارۀ 28، بهمن 84
    سنت ها و جایگاه آن ها در طرح تئاتر ملی، دانشگاه تهران، سمینار تئاتر ملی خرداد 85
    باران خواهی مجله مطالعات ایرانی کرمان دانشکده ادبیات دانشگاه کرمان شماره 12 پاییز 86
    نمایش ایرانی و نسبت آن با نمایش جهان، تهران، فصلنامه تئاتر شماره 42، 43 پاییز 87
    کارآفرینی برای فارغ التحصیلان نمایش، دومین سمینار تئاتر دانشگاهی ایران، تهران بهار 87
    نمایش خلاق، آزمایشگاه زندگی، فصلنامه تک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیش شماره 1388
    سده نمایش آیینی مجله مطالعات ایرانی کرمان دانشکده ادبیات دانشگاه کرمان شماره 17 بهار 89
    حسن ناصر و همشهریانش در تئاتر گیلان، کرمان، همایش کرمان شناخت، اردیبهشت 89 کرمان
    زمینه های پیذایش هنر پرفورمانس،مجموعه مقالات بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تیاتر فجر1389
    آخرین پرده امپراتور،پژوهش ادبیات معاصر جهان، نشریه دانشکده زبان و اذبیات خارجی دانشگاه تهران، شماره58تابستان1389


    مقاله های ترجمه شده:
    هنر نوین صحنه،آرتور سیمونز، فصلنامه کرمان، شماره 1، تابستان 70
    بهترین و بدترین حرفه،ژان لویی بارو، سینماتیاتر، شماره 24 ، مهر 76
    مصاحبه با شیسگال، سینماتیاتر، شماره 20، فروردین 76
    پیش تا به کجا، فصلنامه فرهنگ و ادب، شماره 9-8، زمستان 76
    مقدمه ای بر نمایش احمق،ادوارد باند، سینماتیاتر، شماره 26، دیماه 76
    نمایش به مثابه سنتز، کرمان، شماره 26، 27، 28، بهار 77
    ما هرگز هنرمند به حساب نمی آمدیم،گفتگوبا کارامیترو، نمایش، شماره 1، (74-76)سال 77
    نمایش به مثابه درمان، جی.ال. مورنو، نمایش، شماره 2، (45-37)سال77
    نمایش در رویاها،جی.آ.هادقیلد، نمایش، شماره 4، (59-53)سال77
    گفتگو با ایرین فورنس، نمایش، شماره 6، (51-42)،سال77
    دل مشغول تیاتر،پل گودمن، نمایش، شماره 7، (60-57)سال77
    گسترش نقش،رابرت جی لندی، نمایش، شماره 9-8، (69-61)سال77
    جستجوی نمایش نو در تئاتر،آلبرت هانت، نمایش، شماره 11-10، (61-47)سال77
    نمایش درمانی روش نقش،رابرت جی لندیف نمایش، ویژه، (124-118)سال78
    اندیشه های آدولف آپیا،لی سیمونس، نمایش، شماره 20-21، (74-62)سال78
    سواران دریا (نمایشنامه)و سینج، نمایش، شماره 23-22، (77-67)سال78
    اسرار و آیین های تارکوفسکی،لیلا آلکساندر فرهنگ و ادب، شماره 14-12، (55-44)،سال78
    عمل گویا،پیر آندللو، نمایش، شماره27-26، (68-65)سال79
    تیاتر مباحثه ای،آگوستو بال، نمایش، شماره 31-30، (61-54)سال79
    شخصیت، نمایش، شماره 39-38، (84-74)
    تیاتر مردم، نمایش، شماره 40، (32-25)
    حرکت رقص و بیان نمایش، نمایش، شماره 44، (52-45)
    پرده سیاه سوءتفاهم، نمایش، شماره 45، (46-39)
    ادبیاتی که راه می رود،مارجوری بولتون، نمایش، شماره 47، (61-53)
    آفرینش چیزی که معمولی است،گفتگو با ادوارد باند، نمایش، شماره 50،(31-25)
    تفسیر به مثابه ابزاری برای مطالعه، نمایش، شماره 52، (61-56)
    دیوید واریلو، خالق نماد و رمز، نمایش، شماره 54، (48-42)
    درگیری عاطفی در بازیگری، نمایش، شماره 58-57، (76-63)
    ملاحظاتی در باب تئاتر مردمی، فصلنامه کرمان، شماره 7-6، (53-50)
    نمایش از منظر بازی سازی،کالدول کوک، فصلنامه کرمان، شماره 38-37، (32-26)سال79
    حرف و گفت و صوت، فصلنامه کرمان، شماره 47-45، (54-50)
    اشتاین به نمایشنامه زندگی می بخشد، فصل سبز، شماره 7، (53-37) ،سال79
    من و سینما میکل آنجلو آنتونیونی،فرهنگ و ادب، شماره 18-17، (53-47)
    آیین ها و اقتدار تشیع،ژان کالمار، فصلنامه تئاتر، شماره 9-8، (117-33)
    در چاه شاهین،(نمایشنامه)،و.ب.ییتز، نمایش شماره 35 و 34، دی 79
    عمل دیدنی، نمایش شماره 49-48، اسفند 80
    شکسپیر نمایشنامه نویسی آلمانی است،گفتگو باپیتر اشتاین، فصل سبز، شماره 7
    تأثیر نمایش خلاق به عنوان تدبیری آموزشی، شری دویونت، فصلنامه تک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 1 پاییز 88
    باید و نبایدها برای نمایش کودک، مات ماکانان، فصلنامه تک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شماره 2 زمستان 88

     

    سایر فعالیتها در حوزۀ کار تئاتر:
    تاسیس گروه تیاتر نخست در سال 1351 در مرکز آموزش تیاتر فرهنگ و هنر کرمان
    برگزاری کلاسهای آموزشی تیاتر در مرکز آموزش تیاتر فرهنگ و هنر در سال های 53 و 54
    تاسیس گروه تیاتر انجمن تیاتر در سال 1357
    تاسیس گروه تیاتر کانون پرورش فکری کودکان کرمان در سال 1357
    تاسیس گروه تیاتر دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در سال 1362
    برگزاری 8 دوره آشنایی با هنر نمایش در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از سال 62 تا70
    تاسیس گروه تیاتر هنر در سال 1375
    تاسیس گروه تیاتر دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال 1380
    برگزاری دوره های تربیت مربی و آموزش بازیگری در انجمن نمایش کرمان
    برگزاری کلاسهای آموزش تیاتر در دانشگاه شهید باهنر کرمان
    تربیت مربیان نمایش خلاق در شهرستان بم (پس از زلزله که هنوز هم ادامه دارد)
    پیگیری برای راه اندازی رشته نمایش در دانشگاه شهید باهنر (تا مرحلۀ پذیرش دانشجو)
    همکاری در راه اندازی رشته نمایش در هنرستان هنرهای زیبای کرمان
    تأسیس مؤسسه فرهنگی هنری صنعتی کرمان، تلاش برای تأسیس تئاتر دایمی در کرمان
    تأسیس هسته و شرکت نمایشگران خلاق


    پست های اجرایی:
    کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان (کارشناس فرهنگی)
    سازمان پژوهش های علمی و صنعتی (معاون، مدیر امور مالی، مدیر دفتر اطلاعات علمی و فنی، کارشناس)
    دانشگاه شهید باهنر کرمان (عضو هیأت علمی بخش کتابداری، رئیس مرکز چاپ و نشر، رئیس کتابخانه مرکزی)


    عضویت در شوراها:
    شورای پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
    شورای انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان
    رئیس هیأت مدیره انجمن نمایش کرمان
    شورای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    هیأت مدیره کتابخانه های عمومی استان کرمان
    شورای نظارت مرکز رشد فناوری، علوم و فنون پیشرفته
    کمیتۀ تدوین شهرک تحقیقاتی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی
    انجمن نمایش کرمان
    شورای سیاست گذاری مسابقۀ نمایشنامه نویسی، کانون نمایشنامه¬نویسان کشور
    موسسۀ تحقیقاتی افضل کرمانی
    انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمان
    انجمن کتابداری شهرستان کرمان
    هسته پژوهشی کتاب و دانشگاه، کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان
    عضو هیات علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی، تهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


    عناوین:
    کارگردان برگزیده چهارمین جشنواره تئاتر دانشجویان کشور، بخش ویژه، 1367
    کتاب سال استان کرمان در حوزۀ هنر، 1379، مارکوپولی
    مترجم برگزیدۀ چهار سال ادبیات نمایشی (84-1380) کشور، 1384(مشترک با بهزاد قادری)
    کتاب سال استان در حوزۀ هنر، 1380، مرد یخین می آید
    برگزیده جشنواره تیاتر دانشجویان کشور منطقه 5 شیراز 1381 با نمایش دیوار بزرگ چین
    پژوهشگر نمونه دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، 1381
    کتاب سال استان در حوزۀ هنر، 1382، نظریه صحنۀ مدرن
    پژوهشگر و مترجم نمونه تیاتر کشور در سال 82 (منتخب خانه تیاتر کشور، مرکز هنرهای نمایشی و مرکز ITI ایران)
    پژوهشگر نمونه دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان،، 1384
    برگزیده سومین دوره انتخاب آثار برگزیده در حوزه تئاتر کودکان و نوجوانان، (چاهی که کنی بهر کسی)، کانون تمایشنامه نویسان خانه تئاتر ایران، 1388
    بزرگداشت در بیست و نهمین جشنواره بین المللی تیاتر فجر1389
    برگزیده پنجمین دوره انتخاب آثاربرترادبیات نمایشی در حوزه نمایش نامه های تالیفی(آینه و سنگ صبور). خانه تیاتر ایران.کانون نمایش نامه نویسان. اسفند 1390


    طرح های پژوهشی:
    تاریخچه تیاتر در کرمان (ناظر)
    تاریخ تحلیلی تیاتر دهۀ شصت کرمان (ناظر)
    طرح ساخت انیمیشن (ناظر)
    تعزیه در سیرجان (ناظر)
    طرح نمایش خلاق در 8 شهر استان دانشگاه شهید باهنر کرمان (مجری)
    طرح پژوهشی جنبه های هنری نسخه های خطی کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان (مجری)




    مطالب مرتبط

    یدالله آقاعباسی:

ریشه تعزیه به عنوان مراسم تماشایی به عصر صفویه برمی گردد
    یدالله آقاعباسی:

    ریشه تعزیه به عنوان مراسم تماشایی به عصر صفویه برمی گردد

    کتاب «تماشا در عصر صفوی؛ آیین‌ها و اقتدار تشیع» نوشته ژان کالمار با تجربه «یدالله آقا عباسی» به تازگی توسط انتشارات نمایش منتشر شده است. کتاب «تماشا در عصر صفویه» بخشی از این پژوهش کالمار است که به آیین‌های نمایشی این دوره پرداخته است.

    |

    یدالله آقاعباسی:

گفت‌وگو عشق می‌خواهد
    یدالله آقاعباسی:

    گفت‌وگو عشق می‌خواهد

    زمانی که از گفت‌وگو صحبت به میان می‌آوریم، منظور ما ارتباط است و برای این ارتباط، زبان مشترک لازم است. زبانی که طرف مقابل ما بتواند منظورش را به‌درستی به ما برساند. همچنین گفت‌وگو وزن متعادل می‌خواهد.

    |

    آخرین اثر دکتر یدالله آقاعباسی

«منم میرزا رضا» در کرمان به صحنه رفت
    آخرین اثر دکتر یدالله آقاعباسی

    «منم میرزا رضا» در کرمان به صحنه رفت

    در بخشی از این نمایش با پشت صحنه فرضی نمایشی سر و کار داریم که گروه نمایشگرانی پس از قتل ناصر الدین شاه مشغول آماده کردن آن هستند. این نمایش تعزیه قتل ناصرالدین شاه است که در دوره قاجار نوشته شده و در این جا فرض بر این است که تمرین در حضور نایب السلطنه و درباری ها انجام می گیرد.

    |

    تئاتر اودین از پنجاه هنرمند از سراسر دنیا برای شرکت در آزمایشگاه تئاتر دعوت کرد

آرمین قطبی بازیگر تئاتر کرمان در آزمایشگاه تئاتر اودین
    تئاتر اودین از پنجاه هنرمند از سراسر دنیا برای شرکت در آزمایشگاه تئاتر دعوت کرد

    آرمین قطبی بازیگر تئاتر کرمان در آزمایشگاه تئاتر اودین

    آزمایشگاه تئاتر اودین پس از بررسی رزومه بیش از صد و پنجاه متقاضی شرکت در هفته بین المللی تئاتر اودین اقدام به دعوت از پنجاه نفر از هنرمندان تئاتر از سراسر دنیا کرد که نام آرمین قطبی در میان این لیست پنجاه نفره به چشم میخورد

    |

    نظرات کاربران