در حال بارگذاری ...
حمید سجادی کارگردان نمایش «زنان مهتابی»

موافق برگزاری جشنواره بصورت نیمه مترکز هستم

سی‌امین جشنواره تئاتر استان کرمان از ۲۶ آبان آغاز شد و تا ۲۹ آبان ماه در شهر رفسنجان پذیرای علاقمندان و عموم مردم خواهد بود

به گزارش تئاتر کرمان، سید حمید سجادی با نمایش «زنان مهتابی» از شهرستان رفسنجان در جشنواره تئاتر استان شرکت کرده است . این نمایش  به کارگردانی مشترک او با سید محمد رضا حسینی و بازی مریم عبدالله نژاد، سید محمد رضا حسینی کرمانی به روی صحنه رفت . 

سجادی درباره «زنان مهتابی» می گوید : زنان مهتابی روایتی از روز آخر چله نشینی سالکی است که در حجره اش با زنان مرده ای رو به رو می شود که هر کدام داستانی جداگانه دارند.
زنان مهتابی در پروسه ای شش ماهه آماده شده و تا به حال 40 اجرا در شهرهای مختلف استان کرمان تجربه کرده است.
نکته ی بارز این اجراها در رفسنجان، نگاه اعتراضی گروه اجرایی به نبود زیرساخت های نمایشی در شهرستان بوده است که با عکس العمل خوب مسئولین رو به رو شد. 

وی درباره شرکت در جشنواره تئاتر استان کرمان گفت : حضور در جشنواره های متفاوت راهی برای مقایسه ی کیفی اجراهای گروه های متفاوت است، و این مقایسه اگر آگاهانه باشد، سبب رشد فکر و اخلاقی گروه خواهد شد.
معتقدم جشنواره های نیمه متمرکز چند سال گذشته در استان کرمان سوای از مسائل کوچک،باعث رشد بیشتر جامعه ی تئاتری و دوری از رفتارهای هیجانی متفاوت است.
به نظر می رسد افت کیفی آثار این دوره از جشنواره، بستری مناسب برای مطالعه ی بیشتر و آسیب شناسی آن است.

 




نظرات کاربران