در حال بارگذاری ...
با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه:

نشست خبری تئاتر «بن بست خجسته» برگزار شد

از ۱۳ دیماه اجرای رسمی تئاتر «بن بست خجسته» آغاز و تا پنجم بهمن ادامه دارد و در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه اجرا  می‌شود و در صورت استقبال مردمی این تئاتر روزانه در ۲ سانس به روی صحنه می رود

به گزارش تئاتر کرمان، نشست خبری تئاتر «بن بست خجسته»  با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد . 

مهدی حشمتی کارگردان تئاتر «بن بست خجسته»  با اشاره به موضوع اجتماعی این تئاتر گفت: اولین اجرای  این تئاتر با حضور اصحاب رسانه کلید خورد.

وی بیان داشت:تمامی هزینه‌های این تئاتر از سوی بخش خصوصی تامین شده است و هیچگونه حمایت دولتی نداشته ایم.

حشمتی افزود:در این تئاتر ۹ بازیگر حضور دارند و ۲۳نفر عوامل اجرایی همکاری دارند.

وی بیان داشت:برخی از تئاتر‌ها مخاطب را به عنوان سرمایه اصلی خود فراموش می‌کنند . در تئاتر اگر به مردم پرداخته نشود و در واقع فراموش کردن مردم موجب ساخت اثری بی ارزش خواهد شد.

حشمتی با بیان اینکه در فضای نیمه حرفه‌ای تئاتر دست و پا می‌زنیم گفت: تئاتر خصوصی معنایی ندارد و این هنر استان امروز در فضای نیمه حرفه‌ای اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: اینک تئاتر از نظر آماری مخاطبان بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در شهر کرمان پیدا کرده است که نشان می‌دهد مردم کرمان تئاتر را به خوبی شناخته اند.

حشمتی تصریح کرد: رسانه‌ها موجب مردمی شدن تئاتر می‌شوند و این حرفه بیش از نویسنده و کارگردان در این حوزه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها دست هنر استان را بگیرند افزود: خوشبختانه امروز تیتر یک مطبوعات و خبرگزاری‌های استان کرمان به تئاتر اختصاص یافته که نشان دهنده توجه به این حوزه است.

کارگردان تئاتر بن بست خجسته تاکید کرد: همکاری و همیاری رسانه‌ها موجب انعکاس مطلوب هنر استان کرمان می‌شود.

وی گفت: توقع از مدیران اتلاف وقت است و دستگاه‌های متولی هنر از جمله شهرداری کرمان، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را باید از این حوزه افزایش دهند.

این هنرمند کرمانی  از تمامی اعضای گروه بازیگران و عوامل تقدیر کرد و گفت: تلاش چهار ماهه در تولید «بن بست خجسته» تنها با عشق و علاقه متولیان این کار به سرانجام رسیده است.

حشمتی گفت: نخستین اجرای رسمی تئاتر «بن بست خجسته» برای خبرنگاران بود و برگزاری نشست خبری برای این هنر اتفاق مبارکی برای استان کرمان تلقی می‌شود.

وی گفت: از ۱۳ دیماه اجرای رسمی تئاتر «بن بست خجسته» آغاز و تا پنجم بهمن ادامه دارد و در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه اجرا  می‌شود و در صورت استقبال مردمی آمادگی داریم روزانه ۲ سانس به نمایش گذاشته شود.

نماینده بازیگران (منصور محمدحسنی) افزود: وجهه مردمی بودن تئاتر خارج از صحنه و در اقتصاد جامعه خلاصه می‌شود و ما تئاتر را روی صحنه برای مردمی شدن محک می‌زنیم.

وی افزود؛ دولت امکانات سخت افزاری در راستای حمایت از هنر استان انجام دهد .

تئاتر «بن بست خجسته» تا 5 بهمن ماه هر شب در تالار همایون صنعتیکرمان به روی صحنه می رود.




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

نظرات کاربران