در حال بارگذاری ...
حامد نصر آبادیان در پاریس:

ادای دین به بزرگ‌ مرد پانتومیم جهان

حامد نصرآبادیان در تازه ترین فعالیت خود در فستیوال نوروزی ایرانیان در پاریس چندین برنامه هنری اجرا می کند

به گزارش تئاتر کرمان، «حامدنصرآبادیان» هنرمند و بازیگر کرمانی  در تازه ترین فعالیت خود در فستیوال نوروزی ایرانیان در پاریس چندین برنامه هنری اجرا می کند.

وی که به دعوت انجمن بم فرانسه برای یک فستیوال نوروزی به فرانسه دعوت شده درباره برنامه های اجرایی خود گفت :

 برنامه هایی شامل سه بخش را درپاریس اجرا می کنم. این برنامه ها شامل یک نمایشگاه عکاسی، اجرای نمایش بی کلام با نام نغمه های صلح با مضمون صلح و برگزاری کارگاه حرکات فولکلور و حرکات مایم خواهد بود .

وی افزود: این فستیوال از 25 اسفند تا 6فروردین  برگزار می شود که ماهیت کلی نمایشگاه عکس به ابنیه تاریخی و معماری ایران مربوط است، در بخش کارگاه نیز حرکات آیینی ایرانی که بیشتر برگرفته از حرکات محلی است را خواهم داشت که نتیجه آن تلفیقی بین شرق و غرب است. در بخش پرفورمنس هم یک نمایش بی کلام تک نفره با نام نغمه های صلح را اجرا خواهم کرد که براساس قطعه ای از لوریس چاکناواریان کرئو گرافی  شده.

«حامد نصرآبادیان»  به نمایندگی از بازیگران پانتومیم ایران  به  بزرگ‌ مرد پانتومیم جهان « مارسل مارسو» در ساعات اول روز نخست سفر به فستیوال پاریس ادای دین کرد .

«نصرآبادیان »گفت: هر کس فرانسه را با نمادی می شناسد و سراغش می رود .من‌ فرانسه را با « مارسل مارسو»  می شناسم




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

نظرات کاربران