در حال بارگذاری ...

جلسه برنامه‌ریزی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان

جلسه برنامه‌ریزی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان با حضور محمد‌صادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و تعدادی از مسئولان استانی در استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش تئاتر کرمان، جلسه برنامه‌ریزی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان با حضور محمد‌صادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و تعدادی از مسئولان استانی در استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این که چندین سال است که سوگواره تعزیه ده‌زیار به‌صورت استانی برگزار شده و امسال نخستین سالی است که سوگواره به صورت ملی برگزار می شود،گفت این مراسم یک رویداد بزرگ فرهنگی در حوزه هنر آیئنی و مذهبی در استان است و افرادی با دیدگاه فرهنگی تلاش کردند تا برگزاری این مراسم به معرفی روستای ده زیار بیانجامد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این که سوگواره تعزیه ده‌زیار با کیفیت قابل قبول در دوره‌های گذشته برگزار شده  و یک حرکت فرهنگی موثر است؛ افزود:

ای کاش در تمامی مناطق و شهرها و روستاها این چنین فعالیت‌هایی برگزار می‌شد که به عنوان شناسنامه این مناطق معرفی شود.
وی با اشاره به این که با برگزاری سوگواره تعزیه در ده‌زیار این روستا در بُعد فرهنگی به نام تعزیه شناخته شده و به دیگر مناطق کشور معرفی شده است خاطر‌نشان کرد: در سالهای گذشته تمام کار برعهده خود مسئولان گروه بوده و ما تنها در کنار آنها حضور داشتیم و خوشحالیم که امسال شورای سیاستگذاری برگزاری سوگواره در سطح استان تشکیل شده و آماده همکاری هستیم.
در این جلسه محمدصادق بصیری؛ سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز با اشاره به این که برگزاری یک رویداد فرهنگی مذهبی در سطح ملی اقدام بسیار خوبی برای معرفی استان در حوزه مذهبی و هنری است؛گفت: از برگزاری سوگواره تعزیه ده‌زیار در سطح ملی استقبال می‌کنیم اما با توجه به محدودیت زمان باید تمام جوانب آن را بررسی کرد.
در این جلسه ثارالله انکوتی دبیر نخستین سوگواه ملی تعزیه ده‌‌زیار با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه ده‌زیار هر ساله در ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب در محل دارالشفاء و سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود اظهار داشت: تا کنون شش دوره این سوگواره به صورت استانی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این سوگواره امسال برای نخستین بار به صورت ملی برگزار می‌شود گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی، آئینی و ملی این مراسم معرفی خوبی از استان و منطقه در سطح ملی داشته باشیم.




نظرات کاربران