در حال بارگذاری ...

فراخوان دهمین جشنواره استانی تئاتر جنوب استان کرمان منتشر شد

به گزارش تئاتر کرمان، فراخوان دهمین جشنواره استانی تئاتر جنوب استان کرمان منتشر شد

 هدف از برگزاری جشنواره تئاتر استانی بروز و شناسایی استعدادهای موجود در جنوب کرمان و معرفی چهره های جوان برای رشد هنر مردمی و پیشرو تئاتر است. این دوره از جشنواره بیش از آن که رقابت گروه ها را برای به دست آوردن جایزه پر رنگ نماید و در پایان تنها به توزیع جوایز در بخش های گوناگون بپردازد،تمام تلاش خود را بر تشویق و ترویج اجراهای با کیفیت هنری و مناسب برای عموم خواهد گذاشت،چرا که در دوره جدید مدیریت مرکز هنرهای نمایشی این مهم یکی از اهداف پیش روی تئاتر شهرستان ها تعریف شده است. از این رو شایسته است گروه ها تمهیدهای لازم در این خصوص را در مجموعۀ کاری خود پیش بینی نمایند.

در متن این فراخوان آمده است:

الف: تقویم جشنواره:

الف-1- با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در اردیبهشت وخرداد سالجاری می باشد و همچنین هم زمانی ماه های محرم و صفر با ماه های مهر وآبان زمان بندی جشنواره و مراحل بعدی جشنواره با توجه به مناسبت های زیر صورت می گیرد.

الف2 در جشنواره امسال تنها آثار نمایشی اجرا شده مورد بازبینی قرار خواهند گرفت و هیچ نمایشنامه ای مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.شیوه بازبینی از سوی دبیرخانه جشنواره تعیین خواهد شد.

الف3- بازبینی نمایش هایی که توسط شورای نظارت و ارزشیابی بر نمایش شهرستان ها تائید شده در تاریخ 2/7/1398 و 3/7/1398 به صورت زنده یا  به صورت فیلم ضبط شده نمایش انجام می پذیرد.

الف4- زمان برگزاری جشنواره 8 ،9 و 10آبان ماه 1398 به مدت3 روز خواهد بود.

ب: شرایط عمومی جشنواره

ب1-  برگزیدگان جشنواره برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر باید با آثار برگزیده جشنواره استانی دیگر رقابت نمایند و در صورت انتخاب امکان شرکت در مرحله نهایی جشنواره را خواهند داشت و این برگزیدگان صرفاً اختصاص به آثار ایرانی خواهند داشت.

تبصره1 : متون اقتباسی(برگردان ایرانی شده)نیز می توانند متقاضی شرکت در جشنواره باشند.( با ارائه مجوز کتبی نویسنده متن به دبیرخانه جشنواره)

تبصره2 : هر کارگردان و یا گروه نمایشی تنها مجاز به ارائه یک نمایش به دبیرخانه جشنواره می باشند.

ب2- جشنواره تئاتر استانی صرفاً به آثار نمایشی تولید شده هنرمندان استان که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده است تعلق دارد. لذا گروههایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال 97 و تا قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال 98، آثار خود را تولید کرده و به  اجرای عمومی درآورده­اند ، می­توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.

 ب3- ارایه و تحویل مجوز کتبی نویسنده یا ناشرومترجم برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال 97 از سوی کارگردان و گروه متقاضی، به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

ب4- تمامی آثار متقاضی بخش رقابتی ( مسابقه) جشنواره می­بایست تا یکماه قبل از آغاز بازبینی آثار جشنواره در سال 98- حداقل 5 تا 15 اجرای عمومی در شهرستان خود داشته باشند. بدیهی است دریافت تعهد اجراهای عمومی از گروههای متقاضی، به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال 98 به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود و مسئولیت ناشی از حذف گروه به فرض انتخاب و برگزیده شدن،متوجه گروه نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می باشد.

ب5- ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی در استانها جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی و نیز حضور در بخشهای مستقیم تئاتر فجر؛ درج اطلاعات آثار نمایشی در پورتال استانی( سایت ایران تئاتر) به تاریخ اجرای عمومی آن اثر می باشد. لذا  در تهیه و گزارش اجراهای عمومی، لازم است مؤلفه ها و مشخصات کامل آثار  در پورتال های استانی ثبت گردد.   

ب6-   در جشنواره تئاتر استانی صرفاً آثار صحنه ای مورد داوری قرار می گیرند.بنابراین نمایش های خیابانی جهت حضور در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت و یا طبق فراخوان سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر عمل کنند.

ب 7- تمامی گروه های نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره می بایست  فرم درخواست شماره 1 را تکمیل کرده و به دبیرخانه ارائه دهند.(درج دقیق مشخصات خواسته شده در فرم بسیار مهم است چراکه در مراحل بعدی جشنواره  این اطلاعات مبنای تصمیم گیری ها و امور ستادی قرار خواهد گرفت)

ب8- چنانچه در هر مرحله ای از انتخاب آثار هرگونه مغایرتی با بندهای پیش مشاهده و اثبات گردد.دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در جشنواره استانی و مراحل بعدی باز خواهد داشت.

ب9- به گروههای نمایشی کمک هزینه گروههای راه یافته به مرحله پایانی جشنواره ،مبلغ 000/000/15 ریال خواهد بود.

ج : هیئت انتخاب و داوری

ج1- هیئت انتخاب توسط دبیر با هماهنگی شورای سیاستگذاری از بین هنرمندان پیشکسوت و تحصیل کرده که در جشنواره حضور ندارند انتخاب می شوند.

ج2-  هیئت داوری می توانند حداکثر دو اثر جهت حضور در مراحل بالاتر انتخاب نمایند و اگر تعداد آثار اجرا شده در جشنواره استانی کمتر از 8 اثر باشد یک اثر انتخاب می شود.

تبصره 1 : ملاک اصلی انتخاب اثر برای حضور در مراحل بعدی کیفیت آثار است در صورت عدم احراز این شرایط توسط گروههای شرکت کننده در جشنواره استانی هیئت داوران مختار است هیچ گزینه ای را برای معرفی به مراحل بعدی جشنواره نداشته باشد.

آدرس: جیرفت میدان انقلاب(سپاه) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان

   تلفن:43318127 و 43318116

 

فرم شماره یک جهت تکمیل اطلاعات و ارسال به دبیر خانه در ادامه همین مطلب قابل دریافت است.




نظرات کاربران