در حال بارگذاری ...

هفته نمایشنامه‌خوانی گروه هونر در اکونوموزه بانو حیاتی

هفته‌ نمایشنامه‌خوانی گروه هونر با هدف معرفی نویسندگان جوان از ۲۲ تا ۲۷ مردادماه در محل اکونوموزه بانو حیاتی برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتر کرمان  به نقل از فردای کرمان، پژمان بختیاری مسئول اجراییِ این طرح  با اعلام این خبر پرداختن به هنر تئاتر و نمایش را یکی از دلایل اجرای آن دانست و بیان کرد: گروه هونر با هدف معرفی نویسندگان جوانی که نمایشنامه می‌نویسند و ممکن است کسی آن‌ها را نشناسد، و همچنین شناسایی و معرفی نویسندگان ایرانی و خارج خوبی که کمتر در بین مردم شناخته‌شده هستند، و همین‌طور بیان حرف‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی‌ که احساس می‌شود باید مطرح شوند، برآن است تا با برگزاری رپرتوار نمایشنامه‌خوانی اهداف خود را تحقق بخشد . 
وی افزود: حیاط سوم اکونوموزه بانو حیاتی در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، ‌شنبه و یکشنبه هر روز ساعت ۷ عصر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. نمایشنامه‌های: دختر لال، ده نخ بهمن، دو به علاوه دو شاید چهار نشود و بدون شرح از جمله نمایشنامه‌هایی هستند که مقرر است توسط گروه‌های مختلف تئاتری و رادیویی به اجرا برسند . 
بختیاری ادامه داد: همچنین در کنار اجرای این نمایشنامه‌ها، نمایشگاه و معرفی نمایشنامه را نیز خواهیم داشت. در همین راستا، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مشابه برنامه‌ی کتابخوانی که سابقاً در اکونوموزه بانو حیاتی داشتیم، یک روز مشخص را به معرفی کتاب‌های مربوط به نمایشنامه و تئاتر اختصاص بدهیم. بدین‌منظور، پنج‌شنبه ۲۴ مردادماه انتخاب شد که از ساعت ۱۰ صبح به صورت یک‌سره پذیرای علاقه‌مندان خواهیم بود. همچنین روز یکشنبه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۹:۳۰ یک جلسه‌ی نقد نیز خواهیم داشت . 
گفتنی است، گروه هونر را پژمان بختیاری و مهلا کریمی (دبیر اجرایی طرح‌ها) دانش‌آموختگان رشته‌ی معماری تشکیل می‌دهند که با هدف ترویج کتابخوانی، فضای موزه بانو حیاتی در بازار تاریخی کرمان را به محلی برای تحقق ایده‌ی کتابخوانی تبدیل کردند. آنان با معرفی و ارائه‌ی کتاب‌های مختلفی از کتابخانه‌ی شخصی خودشان تلاش کردند تا این فرهنگ را رواج بدهند و حالا با برگزاری برنامه‌ی نمایشنامه‌خوانی و معرفی کتاب‌های مربوط به این حوزه، در حال ادامه‌ی مسیر خود هستند.
به گزارش تئاتر کرمان، این گروه تقویم هفته‌ی نمایشنامه‌خوانی را منتشر کرده است که به قرار زیر اعلام می‌گردد:
سه‌شنبه ۲۲ مردادماه، ساعت ۱۹ نمایشنامه‌ی دختر لال
چهارشنبه ۲۳ مردادماه، ساعت ۱۹ نمایشنامه‌ی ده نخ بهمن
 پنج‌شنبه ۲۴ مردادماه، از ساعت ۱۰ برنامه‌ی طعم نمایشنامه  (معرفی کتاب‌های هنرهای نمایشی)
 شنبه ۲۶ مردادماه، ساعت ۱۹ نمایشنامه‌ی دو بعلاوه دو شاید چهار نشود.
 یکشنبه ۲۷ مردادماه، ساعت ۱۹ نمایشنامه‌ی بدون‌ شرح 
یکشنبه ۲۷ مردادماه، ساعت ۱۹:۳۰ جلسه‌ی نقد




نظرات کاربران