در حال بارگذاری ...
نهم و دهم مهر ماه سال جاری :

جشنواره‌ قصه‌گویی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از افتتاح انجمن قصه‌گویی در استان کرمان پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی خبر داد.

به گزارش تئاتر کرمان، «محسن روحی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از افتتاح انجمن قصه‌گویی در استان کرمان پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی خبر داد.

روحی گفت: انجمن قصه‌گویی در استان کرمان پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی با هدف بومی شدن این جشنواره و استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه افتتاح شد .
وی افزود:  این انجمن دارای هشت عضو اصلی است که قصه‌گویان برتر کشوری، منطقه‌ای و استانی عضو آن هستند و هدف آن برنامه‌ریزی دقیق علمی و اجرایی در حوزه‌ی ترویج، آموزش، کشف استعداد‌ها و ایجاد بستر مناسب برای ساماندهی، توسعه‌ی آموزش، ترویج فعالیت‌ها و برنامه‌های قصه‌گویی در استان و نیز ایجاد روابط پویا با سایر استان‌ها است. 
روحی به برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی در استان اشاره کرد و گفت:  نهم و دهم مهر ماه امسال جشنواره‌ی قصه‌گویی در بخش صحنه‌ای در استان برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند آثار خود را تا ۱۷ شهریور ماه به دبیرخانه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند . 
وی در ادامه به برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه در کرمان اشاره کرد و افزود:  با توجه به اهمیت قصه‌گویی، کارگاه آموزشی دو روزه با حضور علی خان‌جانی عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برای ۶۲ مربی کانون برگزار می‌شود . 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان این‌که افزایش توانمندی فراگیران در انجام وظایف کاری و ارتقاء مهارت قصه‌گویی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است، گفت: فراگیران باید در پایان این دوره با تفاوت قصه‌ی ساده و هنرمندانه، شرط استفاده از ابزار در قصه‌گویی، استفاده از زبان دوم در قصه‌گویی ومراحل پرورش یک قصه آشنا شوند . 
روحی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان دارای ۴۴ مرکز است که ۳۵ مرکز ثابت، شش مرکز سیار، دو مرکز پستی و یک مرکز مکاتبه‌ای است که مربیان این مراکز در این دوره شرکت کردند .




نظرات کاربران