در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با عاشورای حسینی؛

واقعۀ عاشورا در روستای ده‌زیار کرمان بازسازی می‌شود

هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، آیین تعزیه‌خوانی در روستای ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود

به گزارش تئاتر کرمان، در دهمین روز از ماه محرم و هم‌زمان با عاشورای حسینی، بازسازی واقعه‌ی عاشورا با حضور بیش از ۲۵۰ هنرمند تعزیه‌خوان در ده‌زیار کرمان انجام می‌شود . 

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار به درگاه تئاتر کرمانگفت: هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، آیین تعزیه‌خوانی در روستای ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود . هوشنگ انکوتی  با بیان این‌که این مراسم به همت هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود گفت: حدود ۱۰۰ زن نیز در بازسازی واقعه‌ی عاشورا در ده‌زیار ایفای نقش دارند.
مسئول هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با بیان این‌که کار تمرین مراسم تعزیه‌خوانی در ده‌زیار از حدود دو ماه پیش آغاز شده است افزود: این مراسم همه ساله بعد از اقامه‌ی نماز جماعت ظهر و عصر در محل گلزار شهدای روستای ده‌زیار در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع بازسازی می‌شود.
وی با اشاره به این‌که هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار تا پایان دهه‌ی اول ماه محرم حدود ۱۰ مجلس تعزیه در نقاط مختلف اجرا می‌کند بیان کرد: ظهر روز تاسوعا نیز مجلس تعزیه‌ی حضرت عباس (ع) در گلزار شهدای ده‌زیار شبیه‌خوانی می‌شود.
انکوتی با بیان این‌که پیش‌بینی حضور بیش از پنج هزار نفر از مردم برای تماشای بازسازی واقعه‌ی عاشورا در ده‌زیار شده است گفت: از عموم مردم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین معنوی در ده‌زیار دعوت به‌عمل می‌آید.
 




نظرات کاربران