در حال بارگذاری ...

افتتاح انجمن قصه گویی در استان کرمان

انجمن قصه گویی در استان کرمان پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره قصه گویی با هدف بومی شدن این جشنواره و استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه افتتاح شد

به گزارش تئاتر کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: انجمن قصه گویی در استان کرمان پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره قصه گویی با هدف بومی شدن این جشنواره و استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه در کرمان افتتاح شد.

او افزود: این انجمن دارای ۸ عضو اصلی است که قصه گویان برتر کشوری، منطقه‌ای و استانی عضو آن هستند و هدف آن برنامه ریزی دقیق علمی و اجرایی در حوزه ترویج، آموزش کشف استعداد‌ها و ایجاد بستر مناسب برای ساماندهی، توسعه آموزش، ترویج فعالیت‌ها و برنامه‌های قصه گویی در استان وایجاد روابط پویا با سایر استان هاست.

روحی به برگزاری جشنواره قصه گویی در استان اشاره کرد و گفت: ۹ و ۱۰ مهر ماه امسال جشنواره قصه گویی دربخش صحنه‌ای در استان برگزار می‌شود که متقاضیان می‌تواند آثار خود را تا ۱۷ شهریور به دبیرخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در ادامه به برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه در کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت قصه گویی کارگاه آموزشی ۲ روزه با حضور علی خان جانی عضو شورای سیاست گذاری انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برای ۶۲ مربی کانون برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه افزایش توانمندی فراگیران در انجام وظایف کاری و ارتقا مهارت قصه گویی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است، گفت: فراگیران باید در پایان این دوره با تفاوت قصه ساده و هنرمندانه، شرط استفاده از ابزار در قصه گویی، استفاده از زبان دوم در قصه گویی، مراحل پرورش یک قصه آشنا شوند.

روحی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان دارای ۴۴ مرکز است که ۳۵ مرکز ثابت، ۶ مرکز سیار، ۲ مرکز پستی ۱ مرکز مکاتبه‌ای است که مربیان این مراکز در این دوره شرکت کردند.




نظرات کاربران