در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان:

جشنواره تئاتر پایدارترین رویداد هنری کرمان

جشنواره تئاتر کرمان با ۳۱ سال سابقه پایدارترین رویداد هنری استان محسوب می‌شود و نمایش‌هایی که اجرای عمومی داشته و یا مجوز اجرا دریافت کرده‌اند در این جشنواره شرکت می‌کنند

به گزارش تئاتر کرمان، «عبدالرضا قراری» رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان اظهار کرد: جشنواره تئاتر کرمان با ۳۱ سال سابقه پایدارترین رویداد هنری استان محسوب می‌شود و نمایش‌هایی که اجرای عمومی داشته و یا مجوز اجرا دریافت کرده‌اند در این جشنواره شرکت می‌کنند . 

وی با اشاره به گلایه‌های برخی از هنرمندان در مورد اطلاع‌رسانی جشنواره تئاتر استان کرمان بیان کرد: این موضوع متاثر از تغییر مدیران تئاتر کشور بوده است که کاستی‌هایی را در بخش استانی به‌وجود آورد. 

قراری افزود:  اگر بخواهیم رویدادی در شان مردم کرمان برگزار کنیم، باید بنیه اقتصادی هنر تقویت شود. 

وی اظهار کرد:  روش‌های حمایت از هنر در استان کرمان مشخص نیست و در بسیاری از مواقع در این حوزه سلیقه‌ای عمل می‌شود و نیاز است تا سیاست‌ها و شیوه‌ها شفاف عمل شود .

وی با بیان این‌که جامعه تئاتر استان با اقبال عمومی در سال‌های اخیر مواجه شده است، افزود:  رونق خوبی در اقتصاد حوزه تئاتر اتفاق افتاده است و رشد مناسبی در کیفیت و کمیت هنری را شاهد هستیم . 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر هنرمند به صورت حرفه‌ای در این استان فعالیت دارند، ادامه داد: ۲۵ گروه تئاتر در استان به ثبت رسیده و سالانه حدود ۱۲۰ گروه تئاتری در سراسر کرمان اثر تولید می‌کنند و اجرای صحنه‌ای دارند .  وی بیان کرد:  دو پایگاه اجرای دائمی تئاتر در شهرهای کرمان و سیرجان فعال است، اما شهرستان‌ها به لحاظ قدرت اقتصادی و رشد هنری به حمایت جدی نیاز دارند. 

قراری با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه هنرهای نمایشی گفت: با همکاری بخش خصوصی شاهد تبادل آثار در سطح استان هستیم و اجراهای زیادی در شهرستان‌ها به روی صحنه می‌رود. 

وی با بیان این‌که نسل جوان حضور فعالی در عرصه تئاتر استان دارد، افزود:  به‌دنبال سیاست‌های انجمن نمایشی کرمان در پنج سال اخیر فضای آزادی برای اجرای برنامه‌های توسعه‌محور برای رونق و شکوفایی تئاتر فراهم شده است. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان یادآور شد:  سابقه‌ی تئاتر استان کرمان غنی و درخشان است و پیشکسوتان این هنر نقش بسیار موثری در پرورش استعدادها و هموار کردن راه برای جوانان در این عرصه داشته‌اند. 




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران