«۲۵ هزار فرانک درد، در نقاشی کلاغ هایی که سفید می میرند» تا ۲۵ آبان ماه هر شب در مجموعه تئاتر شهر کرمان واقع در چهارراه طهماسب آباد ساعت ۲۰ اجرا می شود .
به گزارش تئاتر کرمان، نمایش «25 هزار فرانک درد، در نقاشی کلاغ هایی که سفید می میرند» به نویسندگی محمد اسماعیل بیگی و کارگردانی فاطمه محمدیان اجراهای خود را از 21 آبان ماه در مجموعه تئاتر شهر کرمان
واقع در چهارراه ظهماسب آباد شروع کرد .
در این نمایش ، فاطمه محمدیـان، اشکان لـک پور، کمیـل مجتباییان ، زینب اسماعیلی، علیرضا اکبـری، محمـد شهپــر، فـاطمه مقصدی ، فـاطمه شعبان و پرستو هوشمد
به عنوان بازیگر حضور دارند .
این نمایش تولید گروه تئاتر «دید» است و برای شرکت در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کرمان از سوی هیئت بازبینی، انتخاب شده است
و در بخش رقابقی جشنواره تئاتر استان کرمان از 26 آبان ماه در سیرجان با 7 اثر نمایشی دیگر رقابت می کند .
سایر عوامل این نمایش عبارتند از:
امین ظهوریان و رضا عرب پور : موسیقی و نور
محمد اسماعیل بیگی : مشاور کارگردان
«25 هزار فرانک درد، در نقاشی کلاغ هایی که سفید می میرند» تا 25 آبان ماه هر شب در مجموعه تئاتر شهر کرمان ساعت 20 اجرا می شود و بهای بلیط آن 15 هزارتومان است .
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن.
نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...
شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!»
خانوادهای که از نسل اولش تنها خاطرهای موجود ...
محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است.
طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالیست به جز دو مورد ثابت تا ...
مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیستها و پس از ...
شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد