سودابه رجایی در حاشیه جشنواره تئاتر استان با خبرنگار درگاه تئاتر کرمان گفتگو کرد
به گزارش تئاتر کرمان ،دومین نمایش سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی از شهرستان کرمان به روی صحنه رفت.
نمایش «دختری هفتاد ساله دامنی هفت ساله و دلی که تازه داشت به دنیا می آمد» به کارگردانی سودابه رجایی و با بازی سیما رزازنژاد و مرجان نامجوفر در پلاتوی فرهنگسرای شهرداری
به روی صحنه رفت.
رجایی در گفتگو با خبرنگار درگاه تئاتر کرمان گفت: این نمایش بر اساس دغدغه های شخصی من شکل گرفته است و ترکیبی از چندین سبک متفاوت می باشد.
رجایی که اولین تجربه شرکت در جشنواره را در مقام کارگردان دارد کیفیت آثار اجرا شده در جشنواره را مثبت ارزیابی کرد.
سودابه رجایی از سال ۸۰ با بازی در تئاتر «نسیم خاطرهها» فعالیت هنری خود را آغاز و با کسب رتبه دوم جایزه طراحی صحنه به کارگردانی عبدالرضا قراری کسب کرد .
همچنین بازی در تئاتر «کوپه درجه ۲» به کارگردانی محسن ایرانمنش، بازی در فیلم «کوچههای اسکیموی کویر » به کارگردانی رضا زنگی آبادی،
بازی در تئاتر «ضربه چهارم» برنده جایزه دوم بازیگری زن جشنواره استانی کرمان بخشی از فعالیت هنری وی بوده است.
جلسه نقد و بررسی این اثر به مدیریت «الیاس ساردویی» با حضور اهالی تئاتر و شرکت کنندگان در جشنواره در محل هتل کهکشان برگزار گردید.
شایان ذکر است جشنواره سی و یکم تا 29 آبان ماه در سیرجان ادامه دارد .
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن.
نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...
شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!»
خانوادهای که از نسل اولش تنها خاطرهای موجود ...
محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است.
طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالیست به جز دو مورد ثابت تا ...
مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیستها و پس از ...
شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد