در حال بارگذاری ...
گفتگو با ابراهیم اسدی درباره نمایش مثل میمون :

مثل میمون سعی دارد انسان های عموما بخواب رفته را بیدار کند

نمایش  «مثل میمون» در دومین روز از جشنواره تئاتر استان کرمان در پلاتوی فرهنگسرا شهرداری به روی صحنه رفت.

ابراهیم اسدی درباره نمایش مثل میمون به خبرنگار درگاه تئاتر کرمان گفت: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی اینجانب تا کنون چهل اجرا را در کرمان سیرجان و بندرعباس را داشته است. این نمایش با بازی مرتضی مطلق، فرشته گلستانه، محمود موذنی، صابر سلطان احمدی، آیدا دولت آبادی ، یسنا مطلق، محمدرضا موسوی ، حسام نورمندی و شهرزاد پژمان و با همت افسانه پورعبدل ، فرهاد ستوده ، تیام و حامد تانوردی ، علی سعیدی ، رها اسدی و یاسین مطلق تنها نماینده سیرجان در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کرمان است.

او در ادامه گفت : نمایش «مثل میمون» سعی دارد انسان های عموما بخواب رفته را که در کشاش زندگی پیچ خورده امروزه که چنگ خورده ی شبکه ارتباط های سالم و ناسالم شده است را با زنگ انسانیت بیدار کند. انسانهایی که به شنیدن فاجعه عادت کرده اند و دیگر واکنش های انسانی از خود نشان نمی دهند.همه انسانها می توانند به حکم شعور و اخلاق انسان بمانند و یا به حکم غریضه میمون شوند.میمونیت انسانها همیشه با آنهاست.نمایش  «مثل میمون» در دومین روز از جشنواره تئاتر استان کرمان در پلاتوی فرهنگسرا به روی صحنه رفت.

او درباره برگزاری جشنواره و تاثیرآن بر رشد تئاتر گفت : 

  • برگزاری جشنواره فارغ از بحث رقابت پل ارتباطی ست و ردوبدل کردن نظرها و دیدگاه های هنرمندان از سراسر استان سبب می شود گروه های اجرایی نسبت به کار تولیدی حساس تر شوند.
  • هر چند خوشبختانه گروه های اجرایی در کرمان تمام تمرکز خود را روی اجراهای عموم دارند.
  • ابراهیم اسدی درباره برگزاری جشنواره به صورت متمرکز به خبرنگار تئاتر کرمان گفت : 
  •  صد در صد با این روش برگزاری موافق هستم. گروه های نمایشی استان کرمان انگیزه تولید آثار جهت اجرای عموم را نسبت به شرکت در جشنواره ارجح تر می دانند
  • در نتیجه برگزاری جشنواره فرصت هم اندیشی را فراهم می کند و باعث نمی شود گروه ها صرفا جهت شرکت در جشنواره کاری تولید کنند.
  • جشنواره سی و یکم با 8 اثر نمایشی از شهرستان های کرمان ،سیرجانو  انار از تاریخ 26 تا 29 آبان ماه در تالار فردوسی و پلاتوی شهرداری سیرجان برگزار می شود.




نظرات کاربران