در حال بارگذاری ...
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان :

سیرجان به عنوان دومین شهر استان وارد چرخه تاسیس تئاتر شهر خواهد شد

تئاتر استان کرمان در سال‌های اخیر حضور موفقی در جامعه ملی و بین المللی داشته است و کسب جوایز متعدد از جشنواره ها موید  این مدعاست .

به گزارش تئاتر کرمان،  وحید محمدی ، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه  جشنواره به خبرنگار تئاتر کرمان گفت:  جشنواره امسال همچون سال گذشته براساس نظرجامعه تئاتری و در راستای ایجاد تعامل و هم اندیشی با خانواده تئاتر استان طراحی و اجرا شد.

وی ادامه داد: هیات داوران جشنواره ترکیبی  از داوران استان و کشور انتخاب شده و  در مدت چهار روز آثار را داوری  می کنند و دو اثر برتر بدون رتبه بندی به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می شوند.

  وی افزود : شهرستان سیرجان به عنوان دومین شهر استان وارد چرخه تاسیس تئاتر شهر خواهد شد  و امید است در سالیان آینده  سایر مراکز تخصصی حوزه هنر به سرعت مورد اجرا و بهره برداری قرار گیرند.

محمدی تصریح کرد : تئاتر استان سالیان اخیر حضور موفقی در جامعه ملی و بین المللی داشته است و کسب جوایز متعدد از جشنواره ها موید  این مدعاست .

وی افزود: موضوع  اقدامات زیر بنایی و توسعه زیر ساختهای تخصصی از جمله تماشاخانه های تخصصی در همه شهرستان ها در راستای سیاست بهره مندی همه هم استانی ها از تولیدات تئاتر شهرستان و استان  در حال پیگیری است  و ادامه خواهد داشت .

وی افزود جشنواره امسال فرصت مناسبی برای انسجام بخش بیشتر جامعه  تئاتر خواهد بود.

محمدی خطاب به کارگردانان و سرپرستان گروههای شرکت کننده در جشنواره مسئولیت صیانت و مراقبت از تولیدات هنری و توجه به خواست مخاطب را متوجه  اهالی تئاتر دانست و اظهار امیدواری کرد: همچون  گذشته با اخلاق مداری و منطق در تاثیر گذاری تئاتر به عنوان یک رسانه و رسالت اجتماعی موفق باشند .

اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کرمان 29 آبان ماه در شهرستان سیرجان برگزار می شود.

 




نظرات کاربران