در حال بارگذاری ...
در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر

تئاتر نمادی از همه‌ی هنرهاست

وقتی بعد از ۳۱ دوره جشنواره‌های تئاتر، هنوز در کیفیت به نقطه مطلوبی نرسیده اند یعنی اینکه در این حوزه کار جدی انجام نشده و نواقص زیادی وجود دارد.

به گزارش تئاتر کرمان، سرپرست فرمانداری سیرجان در مراسم آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر با اشاره به اهمیت حوزه تئاتر در بیان مشکلات جامعه گفت: تئاتر نمادی از همه‌ی هنرهاست. مجموعه هنر‌ها در تئاتر جمع شده تا صحنه زیبایی را به عنوان نمایش ترسیم کند. برای ارائه یک تئاتر قوی نیاز است تا همه‌ی ارکان آن هماهنگی لازم را با هم داشته باشند.
او افزود: تئاتری دربین مخاطبان موفق است که بتواند واقعیت‌ها را به روی صحنه بیاورد و دستخوش حواشی نشود ،اینجاست که اداره فرهنگ باید با تشکیل انجمن‌های هنری به هنرمندان خدمات داده و راه زیبای هنر را برای هنرمندان تسهیل کند.
محمد محمودآبادی ادامه داد: یک تئاتر خوب می‌تواند مشکلات جامعه را در قالب نمایش به تصویر بکشد و تماشاچیان بهترین ناظرانی هستند که می‌توانند هنر زیبا را از هنر نازیبا تشخیص دهند؛ بنابراین جشنواره تائتر فرصتی است برای تبادل تجربه و اندیشه‌های هنری.
او تصریح کرد: وقتی بعد از ۳۱ دوره جشنواره‌های تئاتر، هنوز در کیفیت به نقطه مطلوبی نرسیده اند یعنی اینکه در این حوزه کار جدی انجام نشده و نواقص زیادی وجود دارد.
محمودآبادی به داوری سلیقه‌ای اشاره کرد و گفت: داوری در جشنواره‌های تئاتر بسیار سلیقه‌ای است و داوران بر اساس علایق و تخصص خود نظر می‌دهند.
او افزود: با توجه به اهمیت تئاتر از مدیر کل ارشاد استان تقاضا دارم دبیر خانه دائمی تئاتر استان با توجه به پتانسیل‌های سیرجان در این شهر دایر شود تا بتوانیم هر ساله از فرهیختگان تئاتر میزبانی کنیم. زمانی که تئاتر به جایگاه اصلی خود برسد همه هنر‌ها در کنار آن رشد خواهند کرد.




نظرات کاربران