در حال بارگذاری ...
به منظور پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت

آغاز «همایش ملی تئاتر سردار آسمانی» در کرمان

آئین افتتاحیه «همایش ملی تئاتر سردار آسمانی» به منظور پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت در جوار مقبره سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

به گزارش تئاتر کرمان، آئین افتتاحیه «همایش ملی تئاتر سردار آسمانی» به منظور پاسداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت در جوار مقبره سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

حمید نیلی  در این مراسم گفت: امروز جای سردار سلیمانی مظهر اقتدار اسلام در میان ملت ما خالی‌ است.

وی ادامه داد: هدف از جمع شدن هنرمندان حوزه تئاتر کشور در این مکان این است که بگویند به آرمانهای نظام و انقلاب وفادارند و با لشکری از لشکریان هنری آمده‌ایم تا با زبان گویای نمایش رشادت‌های شهید آسمانی را بازگو کرده شاید تسلی برای دل‌های خسته باشد.

مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: هنرمندان براین باورند که با زبان نمایش می‌توان عظمت و اخلاق سرداران اساطیر ایران را به تصویر کشید تا رهروان خوبی برای پاسداشت حماسه خون و یک دنیا غرور و مردانگی این شهیدان والا مقام باشیم. 

نیلی افزود: سردار قاسم سلیمانی سردار آسمانی ایرانی اسلامی تا ابد در دل ها خواهد ماند و اسطوره حضور ایشان داستانی است که برای آینده این مرز و بوم باقی می ماند.

محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان نیز در این آئین گفت: این مراسم تنها افتتاحیه همایش ملی تئاتر خیابانی نیست، بلکه عرض ارادت هنرمندان بویژه هنرمندان حوزه تئاتر کشور به سرداری است که در تمام عمر خود در کنار صحنه ایستاد. مردی که همراه با بازیگرانش در میدان‌های سخت جانبازی کرد و پاداشش را به نحو احسنت دریافت کرد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که هنرمندان کرمانی به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند، عنوان کرد: جامعه فرهنگی و هنری کرمان همراه با سراسر کشور به سوگ شهید سلیمانی نشستند و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله محفل انس با قرآن، برپایی شعر فجر با عنوان نگین سلیمانی و ... را در این راستا برگزار کردند.




نظرات کاربران