در حال بارگذاری ...
به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز هفتم فروردین ماه و به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی صادر کرد .

به گزارش تئاتر کرمان، درمتن این پیام آمده است:

هنر ؛ در بنیاد امری انسانی است . اما اگر دیگر هنرها در باره‌ی انسان هستند . هنر تئاتر خود انسان است . حضور بی واسطه‌ی انسان ، روبروی خود است . صحنه تئاتر آورد‌گاه بی شائبه‌ی روبرویی انسان با حقیقتِ خود است .

هنر شریف نمایش و توان نمایشگری انسان ، امکان دوباره‌سازی و دوباره‌یابی هستی و زندگی آدمی را فراهم آورده تا به دور از  فریب و ریا ، صادق و ساده خویشتن خویش را به نظاره بنشیند ، نظاره ای دسته جمعی و در کنار یکدیگر.

روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی برای پیوند دوباره با این هنر شریف است . اگر چه در بهار امسال فرصت در کنار هم بودن چندان دست نداده و به ویژه برای هنرمندان گرانقدر نمایش مضایق بیشتری فراهم آورده ، اما یقین  داریم که این ایام خواهد گذشت و بهار هنرها باز فرا خواهد رسید.

 برخود لازم می دانم تا صمیمانه‌ترین تبریک ها را به هنرمندان ارجمند ، اساتید و پیشکسوتان تئاتر استان عرض نموده، امید دارم سال جدید ، سال شکوفایی و رونق  هر چه بیشتر تئاتر استان کرمان باشد.

محمد رضا علیزاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  ۷ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۳۷

 
 
 




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران