در حال بارگذاری ...

شرایط اعطای تسهیلات به صنوف فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اعلام شد

وحید محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شرایط اعطای تسهیلات به صنوف فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد .

به گزارش تئاتر کرمان، وحید محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شرایط اعطای تسهیلات به صنوف فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد .

معاون هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:  تسهیلات به صنوف فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به تفکیک رسته فعالیت تعیین شده صرفاً از طریق سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس kara.mcis.ir به صورت الکترونیکی با دسترسی کلیه دستگاههای ذیربط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک های عامل در سطح استانی اعمال می شود. بنابراین لازم است هر یک از صنوف واجد شرایط به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا بلافاصله با توجه به تعریف سطح دسترسی برای این اداره کل نسبت به بررسی و اعلام تائید واحدهای کسب و کار اقدام شود.

وی افزود: مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی ، هنری و رسانه ای شامل آموزشگاههای آزاد سینمایی ، هنرهای تجسمی ، خوشنویسی ، موسیقی ، هنرهای سنتی ، نگارخانه و گالری ها ، موسسات ، انجمن ها و کانون های فرهنگی و هنری ، فرهنگسراها ، سالن های تئاتر و سینما، گروههای هنری صحنه ، موسسات تهیه و تولید تکثیر آثار صوتی ، موسسات فرهنگی و هنری آموزش استاندارد های مهارتی ،فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ،موسسات عرضه بر خط آثار دیداری و شنیداری ، مراکز بازیهای کامپیوتری ، آتلیه و استودیو و مراکز عکس و فیملبرداری ، مراکز نشر و موسسات انتشاراتی ، کتابفروشی ها ، چاپخانه ها و مراکز تکثیر ، کتابخانه های عمومی و اختصاصی ، کانونهای آگهی و تبلیغاتی و نشریات و فعالان حوزه رسانه و مطبوعات و پایگاههای خبری) که در قالب  کارفرمایی و یا خویش فرما دارای لیست بیمه بوده و از سال گذشته همچنان فعال باشند و شاغلین هر یک از واحدها تعدیل نشده و دارای قرارداد بوده و از بیمه بیکاری هم بهره مند نشده باشند مشمول دریافت تسهیلات خواهند بود.

محمدی تصریح کرد:  مبلغ تسهیلات برای واحدهای کسب و کار تعطیل شده به ازای هر نفر شاغل ، یکصد و شصت میلیون ریال تعیین گردیده است که 50 درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه های دستمزد و 50 درصد آن برای سایر هزینه های عملیاتی مرتبط با کسب و کار می باشد و مدت باز پرداخت آن نیز با احتساب دوره تنفس 24 ماه ازابتدای مهر ماه سال 99 تعیین  گردیده است که بر مبنای بخشنامه بانک مرکزی و با رعایت ضوابط ومقررات داخلی هر یک از بانک ها و موسسات اعتباری مشمول طرح پرداخت خواهد شد.

وی گفت: اگر چه ممکن است تعداد زیادی از صنوف فرهنگی وهنری دارای کد کارگاهی و کارفرمایی و لیست بیمه نباشند، لکن  امیدواریم حداقل بخش مهمی از صنوف  فعال بتوانند از تسهیلات پیش بینی شده دولت استفاده کنند.

معاون هنری و سینمایی افزود: علاوه بر این همچنان تسهیلات مربوط به کسب و کار های فرهنگی و هنری از طریق صندوق اعتباری هنر  و صندوق کارآفرینی امید با دریافت طرح های تولیدی و اشتغال زا که از ناحیه موسسات وهنرمندان به این اداره کل ارسال می شود به مرور در حال پیگیری و  اقدام خواهد بود.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران