در حال بارگذاری ...
در دیدار محمد الله توکلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان با هنرمندان قلعه گنج و رودبار جنوب مطرح شد:

هنرمندان قلعه گنج باید گروه نمایشی ثبت کنند

محمد حیدری دوبلور،طنزپرداز و از هنرمندان قلعه گنج از نبود زیرساخت های فرهنگی و نیمه کاره رها شدن مجتمع فرهنگی و هنری قلعه گنج گلای کرد.

به گزارش کرمان تئاتر، محمد الله توکلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان با هنرمندان قلعه گنج و رودبار جنوب دیدار و گفتگو کرد.

محمد حیدری دوبلور،طنزپرداز و از هنرمندان قلعه گنج از نبود زیرساخت های فرهنگی و نیمه کاره رها شدن مجتمع فرهنگی و هنری قلعه گنج گلای کرد.

حیدری نبود مکان برای تمرین را از اصلی ترین مشکلات هنرمندان قلعه گنج عنوان کرد و گفت : در قلعه گنج هنرمندان مستعد و با استعدادی داریم اما متاسفانه محلی برای تمرین هنرمندان در نظرگرفته نشده و مجتمع فرهنگی و هنری قلعه گنج ۶ سال است که نیمه کاره مانده و تکمیل نشده است.

این هنرمند قلعه گنجی در ادامه گفت : با وجود نبود فضای استاندارد برای تمرین،بچه های تئاتر در پارک ها و فضاهای باز تمرین می‌کنند اما باز هم با نبود سالن برای اجرای نمایش مواجه می‌شوند!

محمد حیدری از بازاریابی ضعیف برای فروش آثار هنرمندان هم دل پر دردی داشت و اینطور گفت : اگر می‌خواهیم هنر پیشرفت کند هنرمند نباید دغدغه معیشتی داشته باشد. بازاریابی برای فروش آثار هنرمندان نزدیک به صفر است و از متولیان امر می‌خواهیم در این زمینه ورود کنند.

حیدری در پایان گفت : افتخار میکنم در قالب هنر بتوانم خدمتی به مردم کنم،یک سری خرده فرهنگ های اشتباه در جامعه وجود دارد که وظیفه هنرمندان است که با آثار و هنر خود این خرده فرهنگ های اشتباه را در مسیر درست قرار دهند و فرهنگ سازی چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست پیدا کرد بلکه باید در این زمینه وقت بگذاریم.

و اما در رودبار جنوب نبود نور کافی و وسایل سرمایشی در سالن از مشکلاتی بود که هنرمندان عنوان کردند؛

هنرمندان رودباری از آمادگی گروه خود برای شروع تمرین ها و تولید تئاتر در صورت اخذ مجوز خبر دادند.

علی روهنده از هنرمندان رودبار در این خصوص گفت : نور سالن نمایش رودبار قابل استفاده نیست و ما برای اجرای نمایش مجبوریم نور های جانبی نصب کنیم.همچنین وسایل سرمایشی موجود در سالن یه علت عدم سرویس قابل استفاده نیست و هنرمندان ما در گرما تمرین میکنند.

وی در ادامه گفت : دو تئاتر با موضوعات محلی و سردار سلیمانی آماده تولید است و منتظر اخذ مجوز هستیم.

روهنده عنوان کرد : در خصوص ضدعفونی کردن سالن از مسئولین تقاضای کمک داریم تا بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی تمرینات گروه را شروع کنیم.

عده ای از هنرمندان هم از ورود سالن بخش خصوصی و در اختیار گرفتن سالن های نمایش گلایه هایی داشتند.

علیرضا سالمی از دیگر هنرمندان رودبار در این خصوص گفت : بخش خصوصی که سالن نمایش را در اختیار دارد همکاری لازم را با گروه های هنری ندارد و این موضوع بسیار مشکل ساز شده است.

سالمی در پایان از مسئولین مربوطه خواست برگزاری ورکشاپ های آموزشی برای هنرمندان را در نظر داشته باشند.

محمد الله توکلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان در خصوص گلایه های هنرمندان این دو شهرستان گفت : از مشکلات اصلی قلعه گنج نبود گروه ثبتی در این شهرستان است.

وی افزود : هنرمندان قلعه گنج تا به حال هیچ گروهی را به ثبت نرساندند و این موضوع باعث ایجاد مشکل شده است.لذا با نبود گروه ثبتی به سختی میشود به هنرمندان کمک کرد.

توکلی از هنرمندان قلعه گنج خواست تا در اسرع وقت نسبت به ثبت گروه اقدام کنند.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان در خصوص مجتمع فرهنگی و هنری قلعه گنج نیز گفت : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دیدار با استاندار محترم از تکمیل این مجتمع خبر داده است و جای نگرانی نیست.

هم‌چنین توکلی از برطرف شدن مشکل نور سالن رودبار جنوب تا پایان سال طبق گفته احمدیوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبر داد.

محمد الله توکلی در پایان از هنرمندان خواست نسبت به ثبت گروه و موسسات فرهنگی و هنری در شهرستان ها اقدام کنند و تولیدات هنری خود را افزایش دهند.




نظرات کاربران